تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۳۵۸۳

واگن‌های آلمانی رجا طی ۴ سال بازسازی می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا از برنامه بازسازی واگن‌های مسافری آلمان شرقی و غربی در یک بازه زمانی ۴ ساله خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ناصر بختیاری با اشاره به انجام بازسازی و نوسازی ناوگان رجا برای افزایش کیفیت و ایمنی یادآور شد: سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸ دستگاه انواع واگن مسافری بازسازی سطح ۲ و یک سالن سپهر نیز رفع سانحه سنگین شده است.

وی ادامه داد: امسال نیز ۲۱ دستگاه واگن دیگر در قالب قرارداد‌های جاری شرکت رجا در دست بازسازی است.

وی افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۳ بازسازی تعداد زیادی از واگن‌ها تکمیل شود همچنین تکمیل دو دستگاه سالن پارسی جدید و نیز تبدیل ۵ دستگاه سالن دانمارکی برای سیر در منطقه جنوب در برنامه شرکت رجا می‌باشد.

مدیرعامل شرکت رجا در خصوص اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی بازسازی واگن‌های باقی‌مانده گفت: اولویت اصلی در بازسازی واگن‌های مسافری رجا با سالن‌های اکسپرس آلمان غربی و شرقی (۴ تخته) برنامه‌ریزی شده و تمام آنها دارای قرارداد فعال و جاری می‎باشد، همچنین واگن‌های بازسازی نشده آلمان شرقی (خلیج فارس و میلاد) نیز تعداد ۷۳ دستگاه واگن است که عملیات بازسازی آنها از سال جاری تا ۱۴۰۶ طبق برنامه‌ریزی انجام می‌شود. 

بختیاری افزود: اولویت اصلی در تعمیرات اساسی واگن‌ها با سالن‌های پارسی ۶۰ نفره، پلور امید ۴۰ نفره، غزال ۴۰ نفره و واگن‌های دو طبقه چینی بوده که تعمیرات آنها از سال جاری آغاز و تا سال ۱۴۰۸ ادامه خواهد داشت.

وی گفت: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵ رام قطار خودکشش (ترن‌ست) پردیس (۲۵ سالن) تعمیر اساسی شد و از تاریخ ۴ بهمن ۱۴۰۲ در مسیر تهران – یزد مورد بهره برداری قرار گرفت. لازم به ذکر است در حال حاضر تعمیر اساسی ۳ رام ترن‌ست دیگر (۱۵ سالن) در حال انجام است و تا قبل از پایان سال جاری مورد بهره‌برداری مجدد قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده