تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۴۳۵۹۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد روی داد:

بررسی مسائل و مشکلات کارگران معدن کوشک بافق

‌می‌متالز - رعایت نکات ایمنی و حفظ و صیانت از کارگران باید اولین اولویت کارفرمایان در حوزه معدن باشد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات همراه از شرکت معادن بافق (معدن کوشک) بازدید کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ابتدا از بخش‌های مختلف این معدن بازدید کرد و پای صحبت‌های نمایندگان کارگران نشست، سپس در نشستی که با حضور مدیران و نمایندگان کارگران معدن برگزار شد مصوبات جلسات قبلی مورد بررسی قرار گرفت.

فلاحتی با اشاره به اینکه کار در معدن به خصوص معادن زیرزمینی بسیار سخت و طاقت فرساست افزود: رعایت نکات ایمنی و حفظ و صیانت از کارگران باید اولین اولویت کارفرمایان در حوزه معدن باشد.

وی ادامه داد: طرح طبقه‌بندی مشاغل شرکت با حضور نمایندگان مدیریت و شورای اسلامی کار و همچنین نمایندگان این اداره کل در مدیریت روابط کار تشکیل و به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته است.

فلاحتی اضافه کرد: یکی از خواسته‌های کارگران وجود مسوول ایمنی در شرکت بود که تایید صلاحیت مسوول ایمنی شرکت براساس ضوابط اجرائی استان مورد بررسی و تایید قرار گرفته و بزودی شخص نامبرده در شرکت مشغول به کار می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به حساسیت اجرای مقررات ایمنی و بهداشت کار، مسوول ایمنی کارگاه صرفاً در راستای شرح وظایف مسوول ایمنی انجام وظیفه می‌نماید.

فلاحتی با بیان اینکه معادن به عنوان کارگاه‌های پرخطر به حساب می‌آیند تاکید کرد: ساختار ایمنی کارگاه توسط بازرس کار شهرستان بافق مورد بررسی قرار گرفته و چند نیروی دیگر به عنوان افسر ایمنی ضرورت دارد در معدن مشغول به فعالیت شوند.

در این نشست مسال و مشکلاتی، چون دادن یک نسخه از قراردادکار به کارگران، تشکیل ماهیانه جلسات کمیته ایمنی، بیمه عمر، بیمه تکمیلی، بیمه حوادث کارگاه و ... بحث و تبادل نظر شد.

منبع: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد

عناوین برگزیده