تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۴۳۵۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل آهن و فولاد غدیر ایرانیان خبر داد:

پیشرفت‌های چشمگیر مجتمع گندله‌سازی بهاباد در سال جهش تولید

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت اعلام کرد: مجتمع عظیم گندله‌سازی بهاباد مرحله تولید آزمایشی گندله سبز را با موفقیت پشت سر گذاشته است. وی این دستاورد را گامی اساسی در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» دانست.

به گزارش می‌متالز، جلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت ۱۰:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۳ در استان تهران، شهر تهران به آدرس تهران، اتوبان حقانی، تقاطع همت، هتل ارم تهران، سالن سپهر برگزار شد و صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۱۴۰۲.۱۲.۲۹ و گزارش فعالیت هیات مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرار گرفت.

شرکت فولاد و آهن غدیر ایرانیان با سرمایه ثبت شده ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال در مجمع عمومی سالیانه خود، سود خالص ۴۰،۶۲۰،۹۱۵ میلیون ریال را اعلام کرد و برای هر سهم سود خالص ۱،۱۸۱ ریال و سود نقدی ۱،۰۶۰ ریال را مصوب کرد.

مطابق گزارش ارائه شده انحراف ۲ درصدی از بودجه تولید در واحد احیا مستقیم این شرکت عمدتا به دلیل محدودیت‌های تأمین برق و نقص فنی تیوب باندل گاز فید و تعویض تجهیزات مورد نظر بوده همچنین توقف در فصل زمستان به دلیل محدودیت مصرف گاز عنوان شد. البته از این فرصت برای اجرای طرح افزایش ظرفیت استفاده شده که در حال حاضر در حال تولید با ظرفیت ۱۵۰ تن در ساعت می‌باشد.

در این مجمع همچنین تاکید شد که برنامه‌های توسعه‌ای شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در حال پیگیری هستند و در آینده نزدیک واحد جدید این شرکت وارد مدار تولید می‌گردد.

«احمد صادقیان» در جلسه مجمع عمومی سالانه فغدیر، با اشاره به چالش‌های ناشی از تحریم‌ها و مشکلات مربوط به انتقال ارز و ارسال کالا‌های خارجی به داخل کشور، اعلام کرد: "با افتخار می‌توانیم خبر موفقیت پولادمردان غدیر ایرانیان در تولید اولین گندله سبز در این واحد را اعلام کنیم."

وی تصریح کرد: کارخانه گندله‌سازی بهاباد با ظرفیت ۴ میلیون تن گندله در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار در شهرستان بهاباد استان یزد طراحی و اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، هدف از ساخت این کارخانه را علاوه بر اشتغال‌زایی در منطقه یزد در تأمین خوراک اصلی تولید فولاد کشور عنوان کرد و افزود: پیشرفت پروژه گندله‌سازی بهاباد به بیش از ۹۷ درصد رسیده است. این پیشرفت شامل بخش‌های مهندسی، تدارکات و اجرا است که در بخش مهندسی حدود ۹۹.۱۶ درصد، در بخش تدارکات نزدیک به ۹۹.۶۴ درصد و در بخش اجرا نزدیک ۹۳.۵ درصد پیشرفت داشته است.

صادقیان با بیان اینکه این واحد به زودی شروع تولید تجاری خود را جشن خواهد گرفت، تصریح کرد: پروژه افزایش ظرفیت واحد تولید آهن اسفنجی در اسفندماه سال ۱۴۰۲ با موفقیت به اتمام رسیده و این واحد صنعتی نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن با ظرفیت حداکثری به چرخه تولید بازگشته است.

وی ضمن پیش‌بینی آغاز تولید تجاری گندله‌سازی بهاباد ظرف یک ماه و نیم آینده، افزود: مذاکرات و توافق‌نامه‌هایی با مجموعه نوظهور کویر بافق، عصر نوین بهاباد و شرکت چادرملو برای تامین کنسانتره انجام شده است و خط ریلی مجموعه بهاباد نیز آماده بهره‌برداری خواهد بود.

رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی «فغدیر» در خرداد ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان همچنین اعلام کرد: با اتمام پروژه افزایش ظرفیت و تولید ۱۵۰ تن در ساعت رکورد جدید تولید روزانه آهن اسفنجی این شرکت به میزان ۳۵۸۹ تن در خرداد ۱۴۰۳ به ثبت رسیده است.

«احمد صادقیان» در خصوص معدن ۵C نیز اعلام کرد: این معدن خریداری شده و عملیات اکتشاف با سرعت در حال انجام است و امیدواریم تا شهریورماه وارد فرآیند استخراج و بهره‌برداری از معدن خواهیم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دستاورد‌ها با تدبیر هیات مدیره، مدیران و تلاش کارکنان توانمند فولاد غدیر ایرانیان و تکیه بر دانش بومی همراه با برنامه‌ریزی و عزم راسخ مدیران متعهد و متخصص این شرکت حاصل شده است. افزایش ظرفیت تولید از ۸۰۰ هزار تن در سال به ۱.۲ میلیون تن در سال، کمک شایانی به تأمین بار فلزی و مواد اولیه شرکت‌های فولادی کشور در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نموده است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده