تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۴۳۶۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری مجمع عمومی منتهی به سال مالی ۱۴۰۲ فولاد سنگان

‌می‌متالز - تشکیل مجمع عمومی سالیانه از مهمترین مواردی است که در پایان هر سال برای بررسی صورت‌های مالی و ارزیابی شرکت توسط حسابرسان و ارائه گزارش به سهامداران برگزار می‌گردد. نتیجه یک سال برنامه‌ریزی و اقدام توسط تیم مدیریتی به سهامدار راهی برای مشارکت و هماهنگی بیشتر است. در همین راستا مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۳ خرداد با حضور سهامداران شرکت، هیات مدیره، معاونین و مدیران فولاد سنگان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل فولاد سنگان ضمن خیر مقدم به حاضرین، از حمایت‌های سهامداران و تلاش کارکنان فولاد سنگان قدردانی نمود و گفت: در سال گذشته نیز با حمایت سهامداران و کلیه ارکان شرکت دستاورد‌های ارزنده‌ای به دست آمد که شایسته قدردانی است. امرایی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: تمام تلاش ما در سال گذشته عمل به منویات مقام معظم رهبری بود و دستاورد‌های ما در سال گذشته نشان از این مهم دارد.

مدیرعامل فولاد سنگان با اشاره به شهادت رئیس‌جمهور شهید رئیسی و هیات همراه افزود: فولاد سنگان با تأسی از شهدای خدمت راه آن بزرگواران را در خدمت جهادی به مردم ادامه می‌دهد.

علی امرایی با اشاره به تولید بیش از ۴ میلیون تن کنسانتره در سال گذشته ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با چالش‌هایی نظیر قطع برق و گاز مواجه شدیم، از نظر روز‌هایی که منجر به عدم تولید شد بیش از ۲۰ درصد ظرفیت شرکت بود.

یکی دیگر از مشکلات در سال گذشته مسائل ناشی از حمل‌ونقل ریلی بود و امرایی با توجه به ظرفیت ناکافی زیرساخت حمل ریلی در منطقه سنگان افزود: این مشکلات باعث عدم حمل به موقع محصول و نهایتا دپوی آن در انباشتگاه‌های شرکت گردید و تولید شرکت را تحت شعاع قرار داد. وی گفت: شرکت برای حل بخشی از این مشکل اقدام به برنامه‌ریزی و گسترش ظرفیت حمل‌ونقل جاده‌ای محصول با خرید ۵۰۰ دستگاه تریلی نموده است که در نوع خود اقدام بسیار مهم و بزرگی به شمار می‌رود و ضمن رفع بخشی از چالش اشتغال‌زایی، گسترش حوزه فعالیت شرکت را به همراه دارد، اما حل چالش منطقه مسئله‌ای کلان است که نیاز به حمایت و سرمایه‌گذاری در سطوح بالاتر کشوری دارد.

هزینه‌های حمل محصول از سنگان نیز از دیگر مشکلاتی بود که به آن اشاره شد و مدیرعامل فولاد سنگان با اشاره به رشد ۳۴ درصدی تولید کنسانتره نسبت به سال قبل از حاشیه ۲۹ درصدی سود خالص شرکت مطابق صورت‌های مالی شرکت خبر داد و اظهار داشت: در سال‌های گذشته تا امروز، فولاد سنگان همواره روند رو به رشدی در سودآوری داشته است که با مدیریت صحیح منابع و افزایش بهره‌وری کل عوامل سازمانی محقق شده است. به گفته مدیرعامل فولاد سنگان، روند فعالیت‌ها و سودآوری شرکت در طی ۴ سال اخیر تا پایان ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که فولاد سنگان به عنوان یک شرکت با ارزش‌آفرینی مطمئن در برابر تکانه‌های مختلف محیطی و اقتصادی به خوبی اقدام می‌کند و حاشیه سود مطمئنی دارد.

امرایی گفت: این شرکت به منظور نقش‌آفرینی بیشتر در صنعت و خلق ارزش‌های پایدار و همچنین بالفعل رساندن پتانسیل‌های موجود و در راستای توسعه خود، طرح‌های توسعه‌ای مهمی را شروع کرده است که از جمله آنها کارخانه ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره هماتیتی به عنوان بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه کشور در نوع خود، افزایش ظرفیت ۲.۵ میلیون تنی کارخانه گندله سازی، نیروگاه برق بادی ۲۰۰ مگاواتی، پروژه انباشت مکانیزه باطله، احداث تصفیه خانه و خطوط انتقال پساب و فاضلاب تایباد به کارخانه و … می‌باشد. وی با اشاره به تجهیز ناوگان استخراج و حمل‌ونقل معدنی گفت: یکی از بزرگترین اقدامات شرکت، خرید ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی است که فولاد سنگان را به یک شرکت خاص تبدیل کرده است و حوزه فعالیت و مشارکت این شرکت را افزایش داده است و بدین ترتیب این ناوگان که شامل شاول و دامپتراک‌های بزرگ است میتواند در بخش معدن منطقه بسیار موثر باشند و به تسهیل و تسریع اقدامات کمک نماید. وی از آمادگی فولاد سنگان برای ورود به بازار‌های صادراتی خبر داد و اظهار داشت، با مطالعات جامعی که انجام گرفته است و توانمندی‌های شرکت، از جمله کیفیت بالای محصولات و قابلیت رقابت در بازار‌های بین المللی، می‌توان حضور موثر و سودآوری در بازار صادرات داشته باشیم. امرایی با اشاره به نقش‌آفرینی مهم فولاد سنگان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ادامه داد: در سال‌های گذشته خدمات ارزنده با سرمایه‌گذاری مناسب و‌ حمایت سهامداران در منطقه خواف ارائه شد، اما سال ۱۴۰۲ تمرکز فولاد سنگان بر توسعه زیرساخت آموزش بوده است و توانست اقدامات مهمی از جمله ساخت ۴۵ کلاس درس و عقد قرارداد ساخت ۲۲ کلاس درس جدید را به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی منطقه خواف و سنگان به انجام برساند.

اکبری محمدی رئیس امور شرکت‌ها و مجامع فولاد مبارکه نیز ضمن قدردانی از اقدامات فولاد سنگان گفت: مجموعه اقدامات فولاد سنگان رضایتبخش است و این شرکت نقش مهمی در گروه فولاد مبارکه دارد و انتظار می‌رود روند رو به رشد این شرکت در عرصه‌های مختلف با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی و تلاش همه برای سال‌های آینده نیز حفظ شود و ارتقا یابد.

در ادامه جلسه حسابرسان مستقل به ارائه گزارش صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ پرداختند و حاضرین در جلسه به صورت تخصصی و فنی آنها را بررسی نمودند. در پایان جلسه نیز ارزش هر سهم فولاد سنگان به میزان ۷۵۰ ریال تعیین و از محل سود خالص شرکت میان سهامداران تقسیم گردید.

منبع: صنایع معدنی فولاد سنگان

عناوین برگزیده