تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۴۳۶۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان مطرح کرد؛

بستر ورود سرمایه‌گذاران برای توسعه اقتصادی کردستان فراهم است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان با بیان اینکه بستر‌های لازم برای ورود سرمایه گذار در استان فراهم است، گفت: امیدواریم در بحث اشتغال آفرینی و توسعه اقتصادی شاهد پیشرفت باشیم.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، در جلسه شورای دستگاه‌های هم خانواده صمت استان کردستان در سنندج اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به دهه تولید و تجارت، امسال برای نخستین بار تعیین افراد منتخب در حوزه‌های مختلف صمت به خانه صنعت و معدن استان واگذار شده و واحد‌های نمونه صنعتی و نمونه معدنی توسط این خانه معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه همدلی و هم‌افزایی برای رونق تولید در سایه شورای هم خانواده صمت محقق می‌شود، افزود: هیئت اندیشه ورز مجموعه صنعت، معدن و تجارت باید شکل بگیرد و از نخبگان و تشکل بخش خصوصی صمت استفاده شود تا ظرفیت حوزه‌های مختلف واکاوی و بستر‌های توسعه و اشتغال زایی استان بیش از پیش فراهم شود.

مدیرکل صمت استان کردستان بر همگرایی بین کارگرو‌ها و همکاری لازم بین آنها تاکید و بیان کرد: در‌های حمایتی برای واحد‌های نمونه صادرکننده تولیدی و معدنی باز شده تا دلگرمی در بین واحد‌های برتر بیش از بیش نمود، پیدا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به برنامه ریزی انجام شده گام‌های جدی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی برداشته شده است.

خلیقی یادآور شد: در بحث ناترازی برق در سال جاری شرکت توزیع نیروی برق استان جدول زمانبندی را اعلام کرده و اداره کل صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان هیچگونه دخالتی در این خصوص نداشته اند؛ براساس این برنامه در هفته ۲۴ ساعت قطعی برق در واحد‌های تولیدی خواهیم داشت.

وی در ادامه بیان کرد: در زمان قطع برق واحد‌های تولیدی، از لحاظ تولید و بحث اقتصادی دچار مشکل شده و از این رو انتظار می‌رود شرکت برق در این خصوص تمهیدات جدیدی را اتخاذ کند.

مدیرکل صمت استان کردستان به امضای تفاهم‌نامه بین صمت و آموزش و پرورش و همچنین صمت و دانشگاه کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در خصوص بحث نیرو‌های تخصصی و ارتقای واحد‌های صنعتی و معدنی گام‌های اساسی برداشته شده است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود برای پیشبرد و تعالی استان با توجه به هدف سند راهبردی استان، همکاری و تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی انجام شود.

خلیقی با اشاره به اینکه مشارکت گسترده مردم در انتخابات امنیت پایدار به دنبال دارد، گفت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم انتظار می‌رود که حضور حداکثری را داشته باشیم و با برگزاری جلسات تبیینی بستر‌های لازم برای مشارکت پرشور مردم فراهم شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده