تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۴۳۸۱۶
سرویس خبر : انرژی
عباسپور:

قطعی برق واحد‌های تولیدی موجب از دست رفتن بازار‌های صادراتی و کاهش درآمد می‌شود

‌می‌متالز - نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس با اشاره به ضرورت بهینه‌سازی مصرف برق در واحد‌های صنعتی و تولیدی، گفت: لازمه تحقق موضوع نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی و بهبود روش‌های تولید است.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله عباسپور درباره ضرورت تامین برق موردنیاز صنایع در فصول گرم سال، گفت: صنایع یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است و در صورت بروز قطعی برق در تابستان و گاز در زمستان می‌تواند به ضرر‌های مالی و ایجاد مشکلات جدی در مسیر تولید منجر شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت قطعی برق، فعالیت واحد‌های صنعتی تحت تاثیر قرار گرفته و درآمد آنها نیز کم می‌شود، بنابراین این واحد‌ها در تامین هزینه‌هایی مانند دستمزد کارگران، پرداخت بیمه، مالیات و... با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

وی اضافه کرد: قطعی برق واحد‌های تولیدی و کاهش تولید موجب از دست رفتن بازار‌های صادراتی و از بین رفتن تراز تجاری کشور است از سوی دیگر با وجود تلاش بسیار تولیدکنندگان برای به دست آوردن بازار‌های جهانی، در صورت بدعهدی در ارائه کالا‌ها به دلیل قطعی برق، این تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهند شد بنابراین وزارتخانه‌های نیزو و صمت باید برنامه‌ریزی دقیقی برای تامین برق موردنیاز این واحد‌های تولیدی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به ضرورت بهینه‌سازی مصرف برق در واحد‌های صنعتی و تولیدی، تصریح کرد: لازمه تحقق موضوع نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی و بهبود روش‌های تولید است که باید در این راستا نیز تلاش مناسبی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد