تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۴۳۷۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دنیامالی:

جریمه مالیاتی در انتظار مالکانی که سقف اجاره‌بها را رعایت نکنند

‌می‌متالز - نماینده مردم انزلی در مجلس با اشاره به ضرورت اجرای قانون ساماندهی زمین، مسکن و اجاره بها و تعیین سقف اجاره بها در استان‌هایی که تورم عمومی سالانه آنها از حد تعیین شده بالاتر باشد، گفت: جریمه مالیاتی در انتظار مالکانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند.

به گزارش می‌متالز، احمد دنیا‌مالی، با اشاره به ضرورت مدیریت بازار مسکن و نظارت بر اجاره خانه‌ها گفت: در مجلس یازدهم قانون ساماندهی زمین، مسکن و اجاره بها به تصویب رسیده و برای اجرا توسط رئیس مجلس ابلاغ شده است. در قانون مذکور برای کنترل قیمت اجاره بها، به شورای عالی مسکن اجازه داده شده در استان‌هایی که تورم عمومی بالاتر از ۳۰ درصد دارند، به میزان ۵۰ الی ۱۰۰ درصد تورم سالانه سقف اجاره بها تعیین کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعیین سقف اجاره‌بها مانع از افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن می‌شود، گفت: برای مالکانی که سقف اجاره‌بها را رعایت نکنند نیز جریمه مالیاتی در نظر گرفته شده است و امیدواریم این امر به درستی اجرایی شود. به صورت کلی اثار وضعی اجاره‌بها در مناطق مختلف کشور و حتی کلانشهری مانند تهران با هم متفاوت است به نحوی که افزایش ۲۵ درصد اجاره در مناطق ۱ تهران با افزایش همین میزان اجاره در مناطقه ۱۵ و ۱۶ تهران کاملا متفاوت بوده و عموما فشار وارده به اقشار کم درآمد بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: در کنار تعیین سقف قیمتی تلاش کردیم با افزایش تسهیلات بانکی شرابط بهتری را برای مستاجران در پرداخت رهن و اجاره خانه فراهم کنیم. در شرایط فعلی که تورم در کشورمان بالای ۴۰ درصد اعلام می‌شود، حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کمتر این میزان رشد می‌کند که موجب کوچکتر شدن سفره مردم می‌شود.

نماینده مردم انزلی در مجلس خاطرنشان کرد: در مجلس تلاش کردیم افزایش‌ها حقوق‌ها را واقعی‌تر در نظر بگیریم، اما برخی متعتقد بودند که این امر موجب بروز ناترازی در بودجه می‌شود. در حالی که ما سعی کردیم دستمزد‌ها را واقعی‌تر ببنیم. امیداریم با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها، وضعیت بهتری را در حوزه اجاره شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده