تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۳۲۴۷۰۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
سلیمی:

تحقق اهداف ساخت مسکن در گروی همراه شدن بانک‌ها

‌می‌متالز - نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: تا زمانی که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را نداشته باشند، اجرای قانون جهش تولید مسکن و وعده رئیس جمهور در ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی محقق نخواهد شد.

به گزارش می‌متالز، اصغر سلیمی، با اشاره به کُندی روند ساخت مساکن طرح نهضت مسکن گفـت: یکی از مولفه‌های مهم برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تامین منابع مالی و پرداخت تسهیلات توسط بانک‌هاست که متاسفانه علی رغم صراحت قانون در پرداخت ۲۰ درصد منابع تسهیلات بانکی به حوزه مسکن، کمترین میزان اجرای تعهدات را شاهد بودیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس ادامه داد: تا زمانی که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را نداشته باشند، اجرای قانون جهش تولید مسکن و وعده رئیس جمهور در ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی محقق نخواهد شد. قانون جهش تولید مسکن برای ضمانت اجرای این موضوع نیز پیش بینی لازم را داشته و وزارت اقتصاد را مکلف کرده تا بانک‌های مستنکف را جریمه مالیاتی کند.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: عدم اجرای قانون جهش تولید مسکن در حوزه هدایت بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات موجب شد پیرو دستور رئیس جمهور، وزیر اقتصاد نسبت به جریمه بانک‌ها اقدام کند که امیدواریم با اجرایی شدن آن و وصول شدن جرایم، بانک‌ها همراه‌تر شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای در تامین مسکن و پرداخت اجاره بها مواجه هستند، اضافه کرد: گرانی‌های افسارگسیخته در حوزه اجاره بها مسکن موجب شده مردم بیش از ۶۰ درصد سبد درآمدی خودشان را به این موضوع اختصاص دهند. از طرفی تسهیلاتی هم که برای خرید خانه در نظر گرفته شده به دلیل وجود اقساط سنگین، از دسترس مردم به ویژه اقشار کم درآمد خارج شده است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده