تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۴۴۰۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ضعف اقتصادی آمریکا نردبان طلای جهانی شد

‌می‌متالز - قیمت طلا امروز پنج‌شنبه (۲۰ ژوئن) افزایش یافت، زیرا فعالیت‌های اقتصادی ضعیف ایالات‌ متحده باعث افزایش انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری شد.

به گزارش می‌متالز، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۳۱ دلار و ۳۸ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۴۵ دلار رسید.

با توجه به داده‌های اخیر نشان‌دهنده اعتدال در بازار کار و فشار قیمت‌ها، فدرال رزرو آمریکا به دنبال تأیید بیشتر است که تورم در حال کاهش است، زیرا آنها با احتیاط به سمت چیزی که بیشتر انتظار دارند کاهش یا دو نرخ بهره تا پایان سال جاری است، هدایت می‌شوند.

اداره سرشماری وزارت بازرگانی ایالات‌ متحده اعلام کرد که خرده‌فروشی ایالات‌ متحده در ماه گذشته ۰.۱ درصد افزایش یافته است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که فروش خرده‌فروشی در ماه می ۰.۳ درصد افزایش یابد.

سرمایه‌گذاران اکنون روی مطالبات بیکاری هفتگی و شاخص‌های مدیران خرید در روز جمعه متمرکز شده‌اند که می‌تواند وضوح بیشتری در مورد مصرف و قدرت اقتصادی ارائه دهد.

آستن گولسبی، رئیس بانک فدرال رزرو شیکاگو، روز سه‌شنبه آخرین نرخ تورم قیمت مصرف‌کننده را عالی خواند و گفت که پتانسیل کاهش بیشتر تورم در سال جاری را می‌بیند.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال ۶۶ درصد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بانک مرکزی بریتانیا به دنبال این است که نرخ بهره را در بالاترین حد خود در ۱۶ سال گذشته یعنی ۵.۲۵ درصد نگه دارد، زیرا فشار‌های تورمی اساسی ثابت می‌شود.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات، نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۹.۹۱ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۷۸.۴۲ دلار رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۰۳.۲۵ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده