تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۴۴۲۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فنر طلای جهانی با کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا پرید

‌می‌متالز - قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه (۲۴ ژوئن) با کاهش بازدهی خزانه‌داری افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی و نظرات مقامات فدرال رزرو برای شفافیت جدول زمانی بانک مرکزی ایالات متحده در مورد کاهش نرخ بهره هستند.

به گزارش می‌متالز، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۲۴ دلار و ۳۶ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۳۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده کاهش یافت و در ۴.۲۴۹۶ درصد قرار گرفت و شمش بدون بازده را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرد.

فعالیت تجاری ایالات‌ متحده در ماه ژوئن در بحبوحه افزایش اشتغال به بالاترین حد در ۲۶ ماه گذشته رسید. داده‌های هفته گذشته نشان داد که درخواست برای دریافت مزایای بیکاری در ایالات‌ متحده به طور متوسط کاهش یافته است.

معامله‌گران به دنبال گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود تا نشانه‌های بیشتری در مورد زمان‌بندی و مقیاس کاهش نرخ به دست آورند. سرمایه‌گذاران همچنین منتظر نظرات مقامات فدرال رزرو هستند.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال ۶۶ درصد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس داده‌ها، صادرات طلای سوئیس در ماه مه نسبت به ماه قبل کاهش یافته است که دلیل آن کاهش محموله‌ها به هند و هنگ‌کنگ است. تقاضای شمش در هند، دومین مصرف‌کننده بزرگ طلا در جهان، هفته گذشته با نزدیک شدن قیمت‌ها به سطوح بالای بی‌سابقه کاهش یافت و خرید خرده‌فروشی را کاهش داد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۹.۵۵ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۹۰.۳۰ دلار رسید و پالادیوم ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۴۷.۵۰ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین