تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۰۹
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۴۸۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۴/۱۲

‌می‌متالز - قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۳۲ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه علی رغم بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۳۲ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۱۳ درصدی به ۲۳۴۲ دلار رسیده است.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته نشان داد تولید کارخانه‌ای در این کشور برای سومین ماه پیاپی در ژوئن کاهش یافته است. هزینه‌ای که کارخانه‌ها برای تولیدات خود می‌پردازند هم به پایین‌ترین سطح طی ۶ ماه گذشته رسیده که نتیجه تقاضای ضعیف برای کالا‌ها بوده است. این بدان معناست که تورم در آمریکا رو به کاهش است.

تمرکز بازار در این هفته بر سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا معطوف شده است. جزئیات آخرین اجلاس سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه و اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی هم در روز جمعه منتشر خواهد شد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهند قیمت‌ها در این کشور در ماه مه تغییری نداشته و هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان افزایش متوسطی داشته است.

بازار حالا ۶۴ درصد احتمال می‌دهد فدرال رزرو نرخ بهره را در سپتامبر و بعد در دسامبر پایین بیاورد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۲۹ دلار و ۶۴ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۸۰ دلار و ۲۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده