تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۳۵
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۴۹۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طلای جهانی در مسیر صعود و دلار در مسیر نزول

‌می‌متالز - قیمت طلا روز جمعه (پنجم جولای) و پیش از تعطیلی بازار افزایش یافت و برای دومین افزایش هفتگی متوالی تعیین شد، در حالی که معامله‌گران منتظر آمار اشتغال ایالات‌ متحده برای ارزیابی مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بودند.

به گزارش می‌متالز، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۵۹ دلار و ۷۳ سنت رسید و در هفته بیش از یک درصد افزایش یافت. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۶۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دلار آمریکا در مسیر کاهش هفتگی قرار داشت و شمش با قیمت دلار را برای خریدارانی که ارز‌های دیگر دارند جذاب‌تر کرد.

تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار KCM Trade گفت: طلا هفته پرباری را پشت سر گذاشته است و این فلز گران‌بها ذینفع برخی از داده‌های کلان ضعیف‌تر ایالات‌ متحده بوده است.

داده‌های اقتصادی روز چهارشنبه، از جمله خدمات ضعیف و گزارش‌های اشتغال، به کندی اقتصاد ایالات‌ متحده اشاره کرد.

واتر اظهار کرد که طلا در حالت تثبیت بالاتر از ۲۳۰۰ دلار بوده است که به محض اینکه به سمت نرخ بهره پایین حرکت کنیم، نویدبخش افزایش بیشتر قیمت است.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال ۷۳ درصد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۳۰.۵۳ دلار آمریکا رسید و به بهترین هفته خود از ۱۷ مه رسید. پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۹۹ دلار و ۸۶ سنت رسید. پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۰۲۱ دلار و ۷۵ سنت رسید و برای سومین افزایش هفتگی متوالی پیش رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده