تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۲۶
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۵۲۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سفیر روسیه در چین اظهار کرد

دلار؛ سلاحی در اهداف سیاسی

دلار؛ سلاحی در اهداف سیاسی
‌می‌متالز - سفیر روسیه در چین اظهار کرد آمریکا از تحریم‌ها و دلار به‌ عنوان سلاحی برای اهداف سیاسی استفاده می‌کند.

به گزارش می‌متالز، ایگور مورگولف، سفیر روسیه در چین درباره چشم‌انداز بریکس در مجمع جهانی صلح در دانشگاه تسینگ‌هوا گفت که ایالات‌ متحده و متحدانش از تحریم‌ها و هژمونی دلار به‌عنوان سلاح برای دستیابی به اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند.

سفیر روسیه اظهار کرد آمریکا و متحدانش از تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی به‌ عنوان ابزاری برای زور علیه کسانی مانند روسیه استفاده می‌کنند و با استفاده از دلار به‌ عنوان سلاحی برای دستیابی به اهداف سیاسی موافق نیستند.

به گفته این دیپلمات، غرب در تلاش برای احیای مدل تک‌قطبی نظم جهانی، با پیروی از منطق تقابل بلوک‌ها خطوط جدایی ایجاد و به شکلی سازش‌ناپذیر تلاش می‌کند کشور‌های جنوب جهانی را وادار کند که از آن استفاده کنند.

مورگولف تاکید کرد کشور‌های غربی اصول اساسی اقتصاد بازار، تجارت آزاد و مصونیت مالکیت خصوصی را نادیده می‌گیرند.

مجمع جهانی صلح از سال ۲۰۱۲ هر ساله توسط دانشگاه تسینگ‌هوا، یکی از دانشگاه‌های پیشرو در چین و جهان برگزار می‌شود. دیپلمات‌ها، نمایندگان ادارات دولتی و کارشناسان روابط بین‌الملل از چین و سایر کشور‌ها در این نشست حضور دارند.

بیزنس گزارش کرد، امسال این مجمع در پنجم تا هفتم جولای برگزار شد و موضوع رویداد امسال بهبود حاکمیت امنیت جهانی: عدالت، وحدت و همکاری بود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده