تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۱۸
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۵۲۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طلای جهانی ریزش کرد، اما قله‌نشین ماند

طلای جهانی ریزش کرد، اما قله‌نشین ماند
‌می‌متالز - قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه (۸ جولای) کاهش یافت، اما پس از آن که داده‌های ضعیف‌تر ایالات‌ متحده انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سپتامبر را افزایش داد، نزدیک به بالاترین حد یک ماهه در جلسه قبل بود.

به گزارش می‌متالز، هر اونس طلا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۲۳۸۵ دلار و ۸۸ سنت در هر اونس رسید، پس از اینکه به بالاترین سطح خود از ۲۲ مه در روز جمعه رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۹۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

داده‌های روز جمعه نشان داد که نرخ بیکاری به ۴.۱ درصد و به بالاترین حد در ۲ونیم سال اخیر رسیده است که نشان دهنده کسادی بازار کار است. تمرکز بازار در این هفته بر شهادت شش ماهه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره، نظرات تعدادی از مقامات فدرال رزرو و داده‌های تورم ایالات‌ متحده است.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد اظهار کرد که گزارش ضعیف مشاغل روز جمعه به قیمت طلا کمک کرد تا بهترین هفته در سه ماه گذشته را تجربه کند، گزارش تورم ضعیف ایالات‌ متحده، به نظر می‌رسد کاتالیزور آلی برای طلا و اوج‌های جدید باشد.

طبق گزارش CME's Fedwatch Tool، بازار‌ها انتظار دارند ۷۸ درصد نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر افزایش یابد. معامله‌گران همچنین با افزایش احتمال کاهش نرخ دوم در دسامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ‌های پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

با این حال، اخباری مبنی بر اینکه بانک مرکزی چین از خرید طلا و افزایش ذخایر خود برای دومین ماه متوالی در ژوئن اجتناب کرده است، قیمت شمش را محدود کرد. چین ممکن است خرید طلای خود را متوقف کرده باشد، اما به طور کلی تقاضای آن باقی مانده است.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت نقره پس از رسیدن به بالاترین سطح یک ماهه در جلسه گذشته با ۰.۲ درصد کاهش به ۳۱.۱۴ دلار آمریکا رسید. پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۲۱ دلار و ۴۵ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۷ درصد کاهش به ۱۰۰۸ دلار و ۵۱ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده