تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۴۴۰۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

ژوئن ۲۰۲۴ ماه سیاه برای صنعت فولاد چین

‌می‌متالز - مطابق نتایج بدست آمده از نظرسنجی با فولادسازان چینی قیمت پنج محصول کلیدی صنعت فولاد این کشور در طول ۱۷ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ افت پیدا خواهد. به اعتقاد کارشناسان ماه ژوئن، ماه سیاهی برای صنعت فولاد چین خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، نتایج بدست آمده از نظرسنجی با فولادسازان چینی و شماری از کارشناسان و فعالان این کشور نشان می‌دهد قیمت پنج محصول کلیدی صنعت فولاد یعنی میلگرد و مفتول، ورق گرم، ورق سرد و صفحه فولادی در طول ۱۷ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ نوسانات نزولی خواهد داشت. البته امکان ثبات قیمت محصولات فولادی چین در صورت رشد تقاضا وجود دارد. با این حال اکثر منابع مدعی‌اند چشم‌انداز کوتاه مدت برای قیمت این پنج محصول فولادی نزولی است.

میلگرد و مفتول

پیش‌بینی‌ها از تداوم روند نزولی قیمت میلگرد و مفتول در چین طی ۱۷ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ حکایت دارد. فعالان در حوزه ساخت‌وساز مصرف‌کنندگان اصلی این اقلام در چین به شمار می‌روند که تقاضا از سوی آنها در طول سال میلادی جاری پایین ارزیابی شد. از سوی دیگر حجم بالایی میلگرد و مفتول در انبار فولادسازان چینی موجود است که افزایش عرضه در مقابل کاهش تقاضا، افت قیمت میلگرد و مفتول را در هفته آتی به دنبال دارد.

ورق گرم فولادی

تولید ورق گرم فولادی در میان ۳۷ کارخانه در سراسر چین در طول ۶ تا ۱۲ ژوئن رشد ۰.۷ درصدی معادل ۲۱۳۰۰ تنی را تجربه کرد و به بالاترین میزان در طول دو سال گذشته یعنی ۳.۲۸ میلیون تن رسید. کارشناس چینی مدعی‌اند اگر تقاضا برای ورق گرم در بازار داخلی و جهانی در سطح فعلی باقی بماند، قیمت ورق گرم طی ۱۷ تا ۲۱ ژوئن بدون تغییر خواهد ماند. ولی اگر فولادسازان چینی تولید این محصول فولادی را در هفته آتی مجدد بالا ببرند، قیمت ورق گرم فولادی نوسانات نزولی خواهد داشت.

ورق سرد فولادی

چشم‌انداز قیمت ورق سرد فولادی طی ۱۷ تا ۲۱ ژوئن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چرا که بعضی منابع از پیشی‌گرفتن حجم تولید ورق سرد فولادی نسبت به میزان تقاضا در بازار داخلی خبر می‌دهند. ولی عده‌ای از فولادسازان از تمایل مصرف کنندگان جهت تکمیل کردن انبار‌های خود می‌گویند که این موضوع ثبات قیمت این محصول را در طول هفته آتی به همراه خواهد داشت.

صفحه فولادی

به اعتقاد کارشناسان چینی قیمت صفحه فولادی در این کشور مانند میلگرد و مفتول طی ۱۷ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ به دلیل تقاضا ضعیف از سوی کاربران نهایی نزولی خواهد شد. طبق پیش‌بینی منبعی در شمال چین تولید بالا و کاهش تقاضا منجر به نوسانات رو به پایین قیمت انواع صفحات فولادی چین در ماه ژوئن خواهد شد و هیچ نشانه‌ای از صعودی شدن قیمت‌ها در این بازار وجود ندارد. در همین راستا کارشناس دیگری در گوانگ دونگ (Guangdong) در جنوب چین از عملکرد محتاطانه خریداران صفحات فولادی در بازار داخلی چین می‌گوید و مدعی است فولادسازان چینی با توجه به غیبت مشتریان واقعی در بازار، انگیزه خود را برای تولید از دست داده‌اند تا ماه ژوئن به ماه سیاهی برای صنعت فولاد چین تبدیل شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده