تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۴۴۰۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در چهارمین رویداد هم‌افزایی «همراستا» و آیین رونمایی از سند‌های پیشرفت روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان:

توانمندسازی و آموزش، اولویت فولاد مبارکه برای مردم منطقه است

‌می‌متالز - محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در چهارمین رویداد هم‌افزایی «همراستا» و آیین رونمایی از سند‌های پیشرفت روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «و آهن را که در آن نیرویی سخت و منافع دیگری نیز برای مردم دارد، آفریدیم»؛ کار در زنجیره تولید فولاد یکی از مشاغل سخت در همه جای دنیاست، اما فولاد برای مردم سرشار از منافع است؛ بنابراین رسالت فولاد مبارکه صرفاً تولید فولاد، اشتغال‌زایی و افزایش میزان تولید نیست، بلکه منفعت‌رسانی به مردم در همه حوزه‌هاست و تولید حداقل کاری است که فولاد مبارکه باید انجام دهد. خودکفایی، رشد انسان‌ها، ارتقای سطح زندگی مردم و رشد و پیشرفت منطقه‌ای و ملّی ازجمله مواردی هستند که فولاد مبارکه باید آنها را در کنار تولید پیگیری کند.

به گزارش می‌متالز، طیب‌نیا افزود: زیرساخت و زیربنای رشد و پیشرفت واقعی همه کشورها، صنعت فولاد است. فولاد مبارکه طی ۲ سال اخیر با رویکرد جدیدی به حوزه‌های زیرساختی مسوولیت‌های اجتماعی ورود و تحول ایجاد کرده است؛ به دلیل اعمال محدودیت‌های انرژی به صنایع، فولاد مبارکه ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی سردار شهید حاج احمد کاظمی با ظرفیت ۹۱۴ مگاوات و نیروگاه خورشیدی را با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات در دستور کار قرار داد و برای استحصال گاز از میادین گازی کشور سرمایه‌گذاری قابل توجهی داشته است. همچنین این شرکت برای تبدیل شدن به صنعت سبز و صنعت دوستدار محیط زیست، در سال گذشته میلیون‌ها اصله نهال تولید و غرس کرده که با نگاهی جدید، این صنعت به صنعتی سراسر منفعت برای مردم تبدیل شود.

وی افزود: فولاد مبارکه با همین نگاه، رویکرد خود را ایجاد تحول در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی با کمک، مشارکت، توانمندسازی و آموزش آحاد مردم، رشد و تعالی سرمایه‌های انسانی منطقه و به وسیله خود مردم قرار داده است؛ این در حالی است که ما می‌توانستیم همچون گذشته صرفاً در برخی از مناطق محروم بسته‌های حمایتی توزیع و به این اقدام بسنده کنیم، اما رویکرد ما این است که به‌جای اختصاص بودجه برای حمایت از مناطق محروم، خودِ مردم را در رشد و تعالی و پیشرفت‌شان مشارکت داده و کاری اصولی، علمی و دلسوزانه انجام دهیم مسوولیت اجتماعی یعنی تعهدی که سازمان‌ها جهت بهتر شدن جامعه برعهده دارند، مسوولیت اجتماعی یعنی اتفاقی رقم بخورد که منحصر به یک مقطع زمانی خاص نبوده و بهبود وضعیت منطقه‌ای را به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: در نگاه جدید سعی می‌کنیم همه مناطق و ذی‌نفعان‌مان را به‌صورت عادلانه ببینیم و اولویت‌هایشان را با کمک خودشان شناسایی کنیم. در این رویکرد، افتخار ما این نخواهد بود که چند سالن ورزشی ساخته و یا به یک مسجد کمک کرده‌ایم، بلکه شبکه‌سازی، رشد، ارتقا و آموزش مردم منطقه برای ما اهمیت دارد؛ بنابراین با چنین رویکردی اگر فولاد مبارکه هم دست از حمایت بردارد، مردم منطقه توانمند شده‌اند و می‌توانند منجر به پیشرفت و آبادانی روستا‌ها و مناطق محروم شوند؛ در این رویکرد مردم منطقه به‌گونه‌ای آموزش می‌بینند که برای خودشان چشم‌انداز داشته، روش حل مسئله را فراگرفته و خودشان با کار و تلاش بی‌وقفه برای حل مسائل خود وارد عمل شوند.

وی گفت: از ۷ ماه گذشته تاکنون ۲۳ کانون پیشرفت و آبادانی منطقه‌ای به همت مجموعه رستا در مناطق روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان فعالیت دارند که تلاش این کانون‌ها در کنار پژوهشگران دانشگاه و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، با به‎کارگیری تجربیاتی که طی سال‌ها به دست آمده، ظرفیت‌ها، استعدادها، چالش‌ها و اولویت‌های این مناطق شناسایی شده تا شرایط برنامه‌ریزی برای ۱۰ سال آینده نیز محقق شود.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: سند پیشرفت و آبادانی مناطق روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان که امروز رونمایی می‌شود، همچون ریلی است که برای دوران حال و آینده کارایی خواهد داشت، به‌گونه‌ای که آیندگان نیز می‌توانند روی این ریل حرکت کنند. قطعاً فولاد مبارکه به تنهایی قادر به رفع مسائل، نیازها، چالش‌ها و مشکلات مردم منطقه نیست و در این مسیر نیازمند کمک خودِ آنهاست؛ این شرکت در کنار مردم منطقه و جامعه پیرامون خود، درصدد آن است تا منافع تولید فولاد برای مردم محسوس باشد که در این راه نقش تسهیل‌گری و کمک برای تحقق اتفاقات مثبت را ایفا می‌کند؛ بنابراین اولویت فولاد مبارکه در منطقه، توانمندسازی و آموزش مردم است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده