تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۳۲
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۴۴۱۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از فولاد مبارکه:

نظام مالی فولاد مبارکه جزو نظام‌های شفاف مبارزه با پول‌شویی است

‌می‌متالز - هادی خانی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز اطلاعات مالی این وزارتخانه روز سه‌شنبه ۲۹ خردادماه، ضمن دیدار با مدیرعامل و معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه، پس از بازدید از خطوط تولید این شرکت تصریح کرد: فولاد مبارکه جزو شرکت‌های شفاف و موفق حوزه اقتصادی و مالی در کشور است.

به گزارش می‌متالز، وی در تأکید شفاف بودن نظام مالی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این شرکت تاکنون هیچ مورد مشکوکی در حوزه اقتصادی و مالی نداشته است.

سلسله اقدامات فولاد مبارکه در حوزه مبارزه با پول‌شویی می‌تواند برای بسیاری از صنایع کشور الگو باشد

به گفته معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، بر اساس قانون و مقررات مبارزه با پول‌شویی، شرکت‌های بزرگ کشور موظف‌اند واحد مبارزه با پول‌شویی راه‌اندازی کنند. همچنین شرکت‌ها موظف‌اند سامانه‌های مرکز اطلاعات مالی را تحویل گرفته و معاملات مشکوک متناسب با شاخص‌های ابلاغ‌شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی را به این وزارتخانه گزارش دهند.

خانی تأکید کرد: قطعاً فولاد مبارکه یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین صنایع پیشرو در کشور است. این شرکت عملکرد خوبی داشته و سلسله اقداماتش می‌تواند برای بسیاری از صنایع کشور الگو باشد.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه: فولاد مبارکه در زمینه مبارزه با پول‌شویی اقدامات مؤثری انجام داده است

مهدی کویتی، معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه نیز در جریان بازدید معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه به‌عنوان یک صنعت پیشرو در تمامی حوزه‌ها ازجمله در زمینه مبارزه با پول‌شویی اقدامات مؤثری انجام داده و اهمیت مبارزه با پول‌شویی را نادیده نگرفته است.

وی در خصوص اهمیت این اقدامات اظهار داشت: برنامه‌های در دست اجرا نه‌تن‌ها برای حفظ شفافیت و سلامت مالی شرکت ضروری است، بلکه به ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند؛ بنابراین ایجاد ساختاری مؤثر برای شناسایی و مقابله با فعالیت‌های مشکوک مالی، از اولویت‌های ما بوده است. ما متعهد به اجرای دقیق قوانین و مقررات مرتبط با مبارزه با پول‌شویی هستیم تا ضمن حفظ سلامت مالی، نقش مثبتی در اقتصاد کشور ایفا کنیم.

مهدی کویتی در خصوص برنامه‌ها، اقدامات و دستاورد‌های فولاد مبارکه در حوزه مبارزه با پول‌شویی و سایر اقداماتی که به شفافیت نظام‌های مالی فولاد مبارکه منجر شده گفت: فولاد مبارکه با هدف مبارزه با پول‌شویی و افزایش شفافیت مالی، چندین برنامه و اقدام مهم را در دستور کار خود قرار داده که ان‌شاءالله در سال جاری آنها را اجرایی خواهیم کرد.

به گفته معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه ازجمله این اقدامات ایجاد واحد مبارزه با پول‌شویی، تدوین دستورالعمل‌های دقیق و آموزش‌های مستمر به کارکنان است. همچنین فولاد مبارکه درصدد است با ایجاد زیرساخت‌های سیستمی پیشرفته و با تحلیل داده، ضمن شناسایی تراکنش‌های مالی مشکوک و گزارش‌دهی منظم آن به نهاد‌های نظارتی به شفاف‌تر شدن نظام مالی شرکت و در سطح بالاتر کشور کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در بیشتر حوزه‌ها به‌عنوان پیشران و الگویی موفق شناخته شده و ان‌شاءالله در حوزه شفافیت مالی و مبارزه با پول‌شویی نیز با تلاش همکارانمان سعی می‌کنیم همچون گذشته الگویی موفق برای سایر شرکت‌ها و فعالان اقتصادی کشور باشیم.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده