تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۴۴۳۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تحقق رشد ۱۳ درصدی معدن در گروی تامین ماشین‌آلات معدنی

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت هپکو، تحقق رشد ۱۳ درصدی برنامه هفتم در حوزه معدن را در گروی تامین نیاز ماشین آلات معدنی دانست.

به گزارش می‌متالز، قربانی در آستانه چهلمین روز درگذشت رئیس‌جمهور شهید و همراهنش با اشاره به حمایت‌های آیت‌الله رئیسی از شرکت هپکو گفت: این شرکت پس از خصوصی‌سازی غلط، به مرز تعطیلی رسیده بود، اما با حمایت ها‌ی شهید جمهور جانی دوباره گرفت و از بحران‌ها و مشکلات کارگری و نقدینگی، کمبود مواد اولیه، بیمه و دارایی خارج شد، البته هنوز تا روز‌های اوجش فاصله دارد.

تعداد بازدید : 4

وی همچنین در ادامه با اشاره به فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات معدنی و از سویی واردات ماشین‌آلات دست دوم به کشور و تضعیف تولیدکنندگان داخلی گفت: نه معدن دار از وضعیت موجود راضی است و نه تولیدکننده، نیاز معادن به ماشین‌آلات یک نیاز ضروری است و ازطرف دیگر حمایت از تولید داخل هم یک ضرورت ملی است و باید این دو موضوع بصورت همگرا و هم افزا مورد توجه قرار گیرند که این بار ِ مسوولیتی رئیس‌جمهور آینده را بیشتر می‌کند.

مدیرعامل شرکت هپکو، در ادامه با طرح چهار سوال از رئیس‌جمهور آینده پرسید: رئیس‌جمهور جدید برای زنجیره تامین ماشین‌آلات معدنی برای رسیدن به رشد ۱۳ درصدی برنامه هفتم چه برنامه و ایده‌ای دارد؟

قربانی افزود: برنامه رئیس‌جمهور آینده برای اینکه تجربه تلخ خصوصی‌سازی غلط دوباره برای هپکو و امثال هپکو تکرار نشود چه برنامه‌ای دارد؟

برنامه عملی برای جلوگیری از واردات ماشین‌آلات دست دوم و چگونگی تامین ماشین‌آلات معدنی در کنار حمایت از تولید کننده داخلی، سوالات دیگر مدیرعامل هپکو از رئیس دولت چهاردهم بود.

تعداد بازدید : 3

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده