تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۴۴۸۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
طهماسبی:

واحد‌های معدنی با مشکل نبود ماشین‌آلات معدنی روبه‌رو هستند

‌می‌متالز - نماینده مردم نی‌ریز در مجلس با بیان اینکه واحد‌های معدنی با مشکل نبود ماشین‌آلات معدنی روبه رو هستند، گفت: وزارت صمت باید پاسخگو باشد و برنامه‌ریزی لازم برای تامین نیاز معدنکاران در حوزه معدن را از مسیر‌های مختلف مانند واردات یا حمایت درست از تولید انجام دهد.

به گزارش می‌متالز، فرهاد طهماسبی درباره وضعیت ماشین‌آلات معدنی، گفت: هرچند تولیدکنندگان داخلی تمام تلاش خود را برای تامین نیاز معدنکاران به کار می‌برند، اما با این میزان تولید نمی‌توان به درستی از ظرفیت معادن کشور که استفاده کرد.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از ماشین‌آلات معدنی نیز از کیفیت لازم برخوردار نیست، از عمر بالای ماشین آلات معدنی موجود در کشور انتقاد کرد و یکی از موضوعاتی که مانع استفاده درست از معادن می‌شود را نبود ماشین‌آلات به روز و باکیفیت دانست.

وی با بیان اینکه زمانی که توان تولید به میزان نیاز در داخل وجود ندارد باید فکری اساسی برای تامین این نیاز کرد، ادامه داد: واحد‌های معدنی با مشکل نبود ماشین‌آلات معدنی روبه رو هستند و فعالان حوزه معدن نارضایتی بسیاری از این موضوع دارند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: تولیدکنندگان این حوزه مونتاژکار هستند و قطعات موردنیاز را از خارج وارد می‌کنند و به اسم تولید داخل به معدنکاران تحویل می‌دهند، وزارت صمت باید پاسخگو باشد و برنامه‌ریزی لازم برای تامین نیاز معدنکاران در حوزه معدن را از مسیر‌های مختلف مانند واردات یا حمایت درست از تولید انجام دهد. 

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد