تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۴۴۴۰۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

هشدار عقب‌ماندگی از بازار/ آهن‌فروشان چه زمانی به تورم می‌خورند؟

هشدار عقب‌ماندگی از بازار/ آهن‌فروشان چه زمانی به تورم می‌خورند؟
‌می‌متالز - فعال بازار فولاد گفت: در حال حاضر برخی فولادی‌ها محصولاتی مانند میلگرد، شمش و اسلب را خریداری می‌کنند تا پس از افزایش قیمت، طی یک تا دو ماه آینده آن را با سود بیشتر بفروشند.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق چیت‌ساز در خصوص وضعیت فعلی بازار آهن بیان کرد: با توجه به شرایط کشور، به نظر می‌رسد در مرداد و شهریورماه سال جاری در تمام کالا‌ها با افزایش قیمت روبرو شویم. بر همین اساس، محصولات فولادی نیز افزایش قیمت خواهند داشت و نرخ میلگرد به ۳۰ هزار تومان و ورق گرم اکسین به ۴۰ هزار تومان خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه با آغاز انتخابات آمریکا از مهر و آبان‌ماه مجدداً گرانی‌ها یک دور دیگر آغاز خواهد شد، گفت: از طرفی، بعید به نظر نمی‌رسد بایدن رای بیاورد؛ اما در صورت رای آوردن افکار آن به مشابه ترامپ خواهد بود. چرا که در حال حاضر، اصل مساله چین بوده و خاورمیانه و اهمیت نفت از بین رفته است. بر همین اساس، تمرکز‌ها به سمت هوش مصنوعی رفته و جایگاه اهمیت نفت را گرفته است.

فعال بازار فولاد تصریح کرد: بنابراین پس از انتخابات آمریکا تورمی در جهانی حاکم شده و این تورم در داخل کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود. در این راستا، در فصل پاییز قیمت دلار به ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان و سکه ۷۰ میلیون تومان خواهد رسید. در واقع اکثر اوقات با افزایش قیمت ارز نرخ محصولات فولادی افزایش یافته و این امر یک اصل کلی است.

چیت‌ساز در پایان خاطرنشان کرد: در واقع کشور در حال صادرات فولاد بوده و با افزایش نرخ دلار، کارخانجات نیز قیمت را افزایش می‌دهند. از سوی دیگر، در حال حاضر برخی فولادی‌ها محصولاتی مانند میلگرد، شمش و اسلب را خریداری می‌کنند تا پس از افزایش قیمت، طی یک تا دو ماه آینده آن را با سود بیشتر بفروشند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران