تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۴۴۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

طراحی و ساخت استند ویژه حمل جاده‌ای مندریل‌های نورد گرم

‌می‌متالز - رئیس کارگاه مکانیک تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه گفت: با اتکا به دانش و تلاش کارکنان کارگاه مکانیک تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه پروژه طراحی و ساخت استند ویژه حمل جاده‌ای مندریل‌های نورد گرم با موفقیت و با کمترین هزینه انجام شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی صبوری اظهار کرد: از دو استند موجود، یکی به‌دلیل ساختار قدیمی و یکپارچه نبودن و دیگری که یک نمونه خارجی است، به‌دلیل عدم کارایی مطلوب و مستهلک شدن عملاً قابل‌استفاده نبود؛ به همین دلیل مقرر شد عملیات طراحی و ساخت استند‌های جدید و مستحکم به دست همکاران مستقر در تعمیرگاه مرکزی انجام شود.

وی تصریح کرد: استند‌های بومی‌سازی‌شده به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت حمل‌ونقل تمامی تیپ‌های مختلف مندرل‌های نورد گرم به مراکز عملیاتی را دارند.

در همین زمینه کارشناس تعمیرات هیدرولیک و جوش تعمیرگاه مرکزی و مسوول پروژه گفت: کلیه مراحل طراحی، ارائه نقشه‌های ساخت، شبیه‌سازی اِلِمان محدود و همه مراحل جوشکاری و ساخت در کارگاه هیدرولیک و جوش تعمیرگاه مرکزی با ضریب اطمینان مناسب و هزینه کم انجام شد.

مسعود آزاد، در این باره افزود: کلیه مقاطع به‌کاررفته در استراکچر استند از نوع تیرآهن H۲۰۰ با استحکام بالا به‌منظور قرارگیری مندرل با وزن ۴۰ تن است و ظرفیت تحمل تنش‌های وارده حاصل از حرکت مکانیسم حمل‌ونقل جاده‌ای را به‌صورت ایمن داراست.

در ادامه، محمد دوست‌محمدی، تکنسین آماده‌ساز کارگاه هیدرولیک تعمیرگاه مرکزی گفت: تمامی امور مربوط به آماده‌سازی تجهیز، نظیر تأمین متریال و قطعات و هماهنگی بین واحد اسکلت فلزی، واحد جوش دستی و واحد آزمایشگاه (جهت انجام تست ترک در مقاطع جوشکاری‌شده) در سریع‌ترین زمان ممکن با صرف در مجموع ۱۲۰ نفرساعت انجام گرفت.

در خاتمه، مهدی صبوری رئیس کارگاه مکانیک تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه از حمایت‌های مدیریت تعمیرگاه مرکزی و زحمات کارکنان کارگاه هیدرولیک و جوش دستی تعمیرگاه مرکزی و همچنین از تلاش همکاران واحد اسکلت فلزی و آزمایشگاه قدردانی کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده