تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۳۴
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۴۴۴۲۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

الحاق ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها برای ساخت مسکن

‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در قالب قانون جهش تولید مسکن بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین شده است.

به گزارش می‌متالز، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است گفت: تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهر‌ها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است.

مالکی با بیان اینکه بیش از ۱۲۳ هزار متقاضی در استان‌های غربی کشور در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، توضیح داد: از این تعداد ۱۰۰ هزار متقاضی واجد ۳ شرط هستند و ۳۶ هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده‌اند. 

وی با بیان اینکه این آمار‌ها نشان می‌دهد که ما از گذشته عقب‌ماندگی زیادی در بخش مسکن داشته‌ایم و این امر کار ما را سخت‌تر می‌کند گفت: با تامین زمین و الحاق آن به شهر‌های جدید توانسته ایم بخش زیادی از تولیدات پروژه‌های نهضت ملی مسکن را پاسخ دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ۳ سال گذشته ۱۵۳ هزار هکتار اراضی برای تولید مسکن تحصیل شد که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار برای مسکن مطالعه شد گفت: همچنین از این میزان اراضی مطالعه شده ۳۱ هزار هکتار توسط کارگروه‌های کارشناسی مورد مخالفت قرار گرفت و ۴۸ هزار هکتار برای ساخت مسکن قطعی شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: ۱۸ هزار هکتار از اراضی نیز در حال حاضر در حال بررسی است.

مالکی ادامه داد: در ۳ سال گذشته ۱۵۳ هزار هکتار زمین در نقاط مختلف کشور شناسایی شد که ۳۰۰ درصد نسبت به دوره ۱۰ ساله قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه عزم دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی رفع مشکلات مردم در بخش مسکن است، گفت: مکان‌یابی و شناسایی و بررسی احداث شهرک‌های مسکونی جدید با مشارکت ۵۰ مشاور شهرسازی خبره انجام شده است و راهکار دولت سیزدهم برای رفع بخشی از مشکلات مردم در بخش مسکن، شهرک‌سازی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده