تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۴۳۷۶۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
نسبت به هفته گذشته؛

رشد ۱.۹ درصدی طرح نهضت ملی مسکن

‌می‌متالز - در هفته گذشته تعداد واحد‌های نهضت ملی مسکن، ۲ میلیون و ۶۰۳ هزار واحد بود و در حال حاضر به ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار واحد رسیده که نشان می‌دهد ظرف یک هفته گذشته به رشد ۱.۹ درصدی رسیده است.

به گزارش می‌متالز، در هفته گذشته تعداد واحد‌های نهضت ملی مسکن، ۲ میلیون و ۶۰۳ هزار واحد بود و در حال حاضر به ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار واحد رسیده است که نشان می‌دهد ظرف یک هفته گذشته به رشد ۱.۹ درصدی رسیده است.

امروز به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وی در بخش‌های معماری و شهرسازی، مسکن و ساختمان، بازآفرینی شهری ایران، شرکت عمران شهر‌های جدید، بنیاد مسکن، صندوق ملی مسکن، بانک مسکن و سایر بخش‌های مرتبط، جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی، در ساختمان دادمان برگزار شد.

در این جلسه، بررسی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین تکمیل و تحویل واحدها، تکمیل واحد‌های باقی‌مانده مسکن مهر، تازه‌ترین وضعیت الحاق اراضی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین وضعیت بازار مسکن و اجاره مورد بررسی قرار گرفت و همچنین پیشرفت‌های هرکدام از بخش‌ها در معرض بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.

تاکنون اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد عبور کرده و بخشی از این واحد‌ها نیز تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

همچنین ساخت مسکن روستایی از دیگر محور‌های این جلسه بود که بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تعداد واحد‌های روستایی تاکنون به ۵۵۱ هزار و ۷۹۸ هزار واحد رسیده است.

بر اساس آخرین آمار، نوسازی بافت فرسوده شهری به ۲۸۵ هزار و ۵۵۹ رسید.

در این جلسه درخصوص میزان پیشرفت ۲۷ نقطه سکونتگاهی ساحلی جدید بحث و بررسی شد.

منابع جذب شده نیز به بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. از این عدد ۳۷۱ هزار میلیارد تومان آورده مردمی است که می‌تواند حجم قابل توجهی از اشتغال و عملیات عمرانی را رقم بزند. مسکن علاوه بر مشاغل مستقیم، از مشاغل جانبی نیز حمایت می‌کند. از ۳۷۱ هزار میلیارد تومان، ۲۳۴ هزار میلیارد تومان مستقیما توسط مردم و مابقی نیز از طریق تسهیلات بانکی تأمین شده است.

همچنین رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن، یکشنبه گذشته اعلام کرد، پیشنهاد افزایش وام طرح نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان به شورای پول و اعتبار ارائه شده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد