تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۴۴۴۴۱
سرویس خبر : انرژی
۶۵ درصد درآمد‌های پتروشیمی بوعلی سینا در اختیار بازار داخلی بود؛

شناسایی سود ۱۰ همتی "بوعلی" در انتهای سال مالی /سود هر سهم بار دیگر به روند صعودی بازگشت

‌می‌متالز - میزان سود شناسایی‌شده "بوعلی" در پایان سال سال مالی منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۲ در ازای هر سهم ۷۱۲۹ ریال بود که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد صعودی بود.

به گزارش می‌متالز، پتروشیمی بوعلی سینا در گزارش صورت‌های مالی سالانه منتهی به اسفندماه ۱۴۰۲ (حسابرسی شده) از فروش محصولات تولید خود به مجموع درآمد عملیاتی ۵۳ هزار و ۱۱۷ میلیارد تومانی دست پیدا کرد و این میزان درآمدی که به اطلاع سهامداران بازار رسیده، رشد ۹ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال در گذشته به همراه داشت.

شناسایی سود ۱۰ همتی بوعلی در انتهای سال مالی+بورس نیوز
پتروشیمی بوعلی سینا با توجه به مبلغی که در جهت بهای تمام‌شده تولید محصولات در سامانه کدال به ثبت رساند به سود ناخالص ۱۳ هزار و ۶۴۳ مییارد تومانی رسید. این مبلغ نسبت به دوره مالی گذشته رشد ۴۸ درصدی را تجربه کرد.

عملکرد سودسازی بوعلی در سال مالی گذشته

مجموع سود عملیاتی پتروشیمی بوعلی سینا در پایان دوره سالانه از مبلغ ۷ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومانی با افزایش ۴۳ درصدی به سود عملیاتی ۱۰ هزار و ۸۴۳ میلیارد تومان رسیده است. سود خالص این پتروشیمی در پایان اسفندماه سال گذشته نیز مبلغی برابر با ۱۰ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان اطلاع رسانی شد. این مبلغ نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش پیدا کرد.

شناسایی سود ۱۰ همتی بوعلی در انتهای سال مالی+بورس نیوز
میزان سود شناسایی‌شده "بوعلی" در پایان سال سال مالی منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۲ در ازای هر سهم ۷۱۲۹ ریال بود که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد صعودی بود. همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید روند سودسازی بوعلی پس از گذشته یک‌سال که با کاهش همراه بود توانست به روند صعودی خود بازگردد.

نگاهی به تفکیک درآمد‌های عملیاتی پتروشیمی بوعلی سینا

پتروشیمی بوعلی سینا در بازه زمانی یک ساله منتهی به اسفندماه ۱۴۰۲ مجموع درآمدزایی خود را از فروش محصولات در بازار داخلی و صادراتی شناسایی کرد. بیشترین سهم درآمدزایی این پتروشیمی با مبلغی بالغ‌بر ۳۴ هزار میلیارد تومان در اختیار بازار داخل کشور بود که دربرگیرنده‌ی ۶۵ درصد از درآمد‌ها بود.

شناسایی سود ۱۰ همتی بوعلی در انتهای سال مالی+بورس نیوز
بیشترین درآمدی که "بوعلی" طی دوره از فروش محصولات به دست آورد مربوط به محصول «ریفرمیت» با مبلغ ۱۸ همت بود که این میزان درآمدزایی از فروش در بازار داخل کشور به ثبت رسید، در بازار خارج از کشور نیز عنوان پرفروش‌ترین بخش درآمدزا در اختیار «برش سنگین» بود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده