تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۴۴۴۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اعتراض کارگران معادن هند به استخدام پرسنل خارجی

‌می‌متالز - هفته گذشته کارگران یک مجموعه معدنی در هندوستان در اعتراض به جذب نیروی کار ارزان خارجی اقدام به راهپیمایی اعتراضی کردند.

به گزارش می‌متالز به نقل از روزنامه اونیو میل هندوستان، کارگران معادن شرکت SAIL در منطقه گوآی هندوستان، در اعتراض به استخدام تعدادی از نیرو‌های غیر بومی و خارجی، مقابل دفتر این شرکت تجمع کردند.

مادو کودا از رهبران کارگری این منطقه اظهار کرد: اتحادیه‌های کارگری زمستان ده‌ها کارگر خارجی را در معادن متعلق به شرکت SAIL به کار گرفته که ما به این امر معترض هستیم. 

در ابتدا، مدیریت SAIL در واکنش به این اعتراضات اطمینان داد که استخدام‌ها را لغو خواهد کرد که این منجر به توقف موقت اعتراضات شد. با این حال، هفته بعد دوباره همان افراد مخفیانه جذب شدند که این اعتراضات شدیدتری را در روز‌های پایانی ماه جاری میلادی (پنج شنبه گذشته) رقم زد. 

علیرغم جلسات متعدد مذاکره با مدیران، شکست در مذاکره به دلیل غیبت کمال باسکار (مدیرعامل) موجب عدم حل مشکل شد. 

در این اعتراض اتحادیه‌های مختلف از جمله اتحادیه کارگران فولاد بوکارو INTUC، و اتحادیه کارگران معادن ژارخند فراخوان اعتراض صادر کردند. 

در جریان تظاهرات و اعتصاب کارکنان معادن این منطقه از شمال هندوستان، پلیس مسیر حرکت کارگران به سمت مدیریت این شرکت را مسدود کرده و مانع از تحرک کارگران معترض شد.

شرکت سیل، به دلیل ارزان تمام شدن نیروی کار خارجی از اطراف هندوستان، اقدام به این جذب نیرو کرده و این درحالی است که این کارگران دریافتی کمتری دارند و رفته رفته می‌توانند جایگزین نیروی کار هندوستانی شوند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده