تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۴۶۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در همایش ملی روز صنعت و معدن:

افزایش سهم صنعت و معدن در صادرات غیرنفتی و اشتغال

‌می‌متالز - وزیر صمت در همایش ملی روز صنعت و معدن افزود: رشد مستمر صادرات کالا و خدمات صنعتی کشور در راستای ارتقای کیفیت کالاها، شناسایی و تحصیل بازار‌های جهانی با تاکید بر صنعتی شدن است.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: صادرات مهم‌ترین مساله در تولید است، باید همه ابزار‌های مشوق، دیپلماسی و تنبیهی را در صادرات کالا‌ها در نظر گرفت و ارز باید به صنعتگرانی اختصاص یابد که به دنبال صادرات باشند. افزایش سهم صنعت و معدن در صادرات غیرنفتی برای ایجاد اشتغال و سهم حداکثری در تولید ناخالص اقدام راهبردی در بخش صنعت است. روزی که خدمات فنی و مهندسی صادر شود آن روز در قلعه خواهیم بودید؛ ضمن اینکه در آن هنگام در بیشتر زمینه‌ها به این دستاورد رسیده‌ایم.

به همت شهید آیت‌الله رئیسی روابط دیپلماسی توسعه پیدا کرد

وزیر صمت ادامه داد: مذاکره‌ها و افزایش تعامل‌ها با امضای تفاهم‌نامه‌ها صورت گرفته است، اما هنوز اجرای آن آغاز نشده است که باید به سرعت فرآیند‌ها اجرایی شود. حمایت از سازوکار‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی در جهت تجاری‌سازی و ارتباط دو سویه باید مورد توجه قرار گیرد از این رو نباید سیاه‌نمایی‌هایی از کشور ارائه شود. اگر سرمایه‌گذاران خارجی وارد کشورمان شوند و در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند و ما نیز سرمایه‌گذاری فراسرزمینی انجام دهیم، به طور قطع موفق خواهیم بود ضمن اینکه امکان عرضه و صادرات کالا با کالا در کشور فراهم شده است.

عناوین برگزیده