تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۴۶۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۲ اشخاص حقوقی تمدید شد

‌می‌متالز - مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۲ مالیات اشخاص حقوقی و املاک اجاری اشخاص حقیقی، تا پایان تیرماه امسال تمدید شد.

به گزارش می‌متالز، ارسال اظهار نامه‌های مالیاتی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید مودیان مالیاتی حقوقی و حقیقی آن را به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه کنند تا از طریق آن شاهد شفاف‌سازی درآمد‌های مالیاتی در کشور باشیم.

اظهارنامه مالیاتی، یک فرم تهیه شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور بوده که مودیان مالیاتی، باید هر ساله، اطلاعات دارایی و درآمد خود را، از طریق آن، به اداره مالیات ارسال کنند. ثبت نام اظهار نامه مالیاتی ۱۴۰۳، از طریق سایت سازمان امور مالیاتی کشور انجام گرفته و مهلت ثبت نام آن، برای اشخاص حقیقی، تا ۳۱ تیرماه و برای اشخاص حقوقی تا ۴ ماه پس از پایان سال مالی، است.

با توجه به درخواست‌های صورت گرفته مبنی بر تمدید ارسال اظهار نامه مالیاتی از سوی مودیان حقوقی و حقیقی امروز سیدمحمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه‌ای آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۲ مالیات اشخاص حقوقی و املاک اجاری اشخاص حقیقی، را پایان تیرماه امسال اعلام کرد.

در این بخشنامه آمده است: فرم تعیین مالیات مقطوع کلیه صاحبان مشاغل دارای شرایط مربوطه و اظهارنامه‌های پیش فرض گروه‌های دوم و سوم عملکرد سال ۱۴۰۲ از هفته سوم تیرماه به تدریج در سامانه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور بارگذاری خواهد شد. 

در همین رابطه هاشمی کارشناس اقتصادی و مالیاتی گفت: مالیات ها، به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی دولت، به طور کلی، به دو گروه مالیات‌های مستقیم و مالیات‌های غیر مستقیم، تقسیم بندی می‌شود.

وی افزود: مالیات‌های مستقیم نیز دارای زیرمجموعه‌های متعددی بوده که یکی از انواع آن، مالیات بر درآمد است. در این نوع از مالیات، مودیان مالیاتی باید در پایان هر سال مالی، با ثبت‌نام و ارسال اظهارنامه مالیاتی، اطلاعات مربوط به میزان درآمد، سود، زیان و هزینه‌های خود را برای سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند.

وی افزود: اظهارنامه مالیاتی، فرمی است که سازمان امور مالیاتی کشور، تهیه کرده و مودیان مالیاتی، باید هر ساله اطلاعات مالی خود را در آن وارد کرده و آن را برای اداره مالیات مربوطه، ارسال کنند.

وی یادآور شد: اصولا، میزان مالیات مودیان، براساس این اظهار نامه‌های مالیاتی تعیین شده، مگر آنکه خلاف واقع بودن اظهارات مودیان مالیاتی برای سازمان امور مالیاتی کشور، احراز گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد