تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۵۰۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نشان‌دار شدن درآمد‌های مالیاتی کلید خورد

‌می‌متالز - هیات دولت با پیشنهاد سازمان مالیاتی در خصوص نشان‌دار کردن منابع مالیاتی موافقت کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدهادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نامه شماره در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ خطاب به سرپرست ریاست جمهوری اعلام کرده بود: در راستای رشد درآمد‌های مالیاتی اقدامات لازمی از جمله هوشمند‌سازی نظام مالیاتی، توسعه پایگاه‌های داده جلوگیری از فرار‌های مالیاتی و کاهش دامنه معافیت‌های غیرضرور مالیاتی می‌بایست صورت پذیرد که این موارد همواره مورد اهتمام سازمان امور مالیاتی بوده و خواهد بود.

لیکن یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند به شفافیت و جامعه پذیر کردن امر مالیات‌ستانی در جامعه منجر شده و در نتیجه تمکین مالیاتی و افزایش درآمد‌های مالیاتی را به دنبال داشته باشد آن است که آحاد مردم نسبت به مالیات پرداختی خود احساس شفافیت و رضایت خاطر داشته و به عنوان مودی مالیاتی خود را در فرآیند پیشرفت و آبادانی کشور سهیم بدانند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نامه مذکور خواستار این شد که به منظور القای‌حس تمکین مالیاتی این اطلاع‌رسانی یا آگاهی به مردم داده شود که مالیات‌های پرداخت شده صرف انجام چه امور و پروژه‌هایی می‌شود.

در همین راستا و در تاریخ ۱۳ تیر ماه هیات دولت با پیشنهاد وزارت اقتصاد (سازمان مالیاتی) موافقت کرده و و آیین‌نامه نشان دار کردن مالیات‌ها را تصویب کرد.

در ادامه مصوبه هیات دولت قابل مشاهده است؛

مالیات ,

مالیات ,
منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده