تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۴۵۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اجرای شناسایی فراریان مالیاتی از طریق اصلاح درآمد‌ها

‌می‌متالز - نماینده مجلس گفت: دولت سیزدهم برای ساماندهی درآمد‌های مالیاتی اقدام به درمان رایگان بیماران تالاسمی از محل کسب همین منابع درآمدی مالیاتی کرد.

به گزارش می‌متالز، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای ساماندهی درآمد‌های مالیاتی اقدام به درمان رایگان بیماران تلاسمی از محل کسب همین منابع درآمدی مالیاتی کرد.

هادی هاشمی‌نیا نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاحات رخ داده در سیستم مالیات‌ستانی و میزان تغییر جهت این سیستم به سمت عدالت مالیاتی و همچنین نحوه هزینه کرد عادلانه این مالیات‌ها در دستور کار قرار گرفته است گفت: دولت سیزدهم تلاش کرد که فراریان مالیاتی را شناسایی و از این افراد مالیات دقیق و متناسب با درآمدشان را اخذ کند چرا که این سیستم مالیاتی باعث شده بود که عده‌ی زیادی که عمدتا هم قشر مرفه و با درآمد‌های بالا بودند مالیاتی نپردازند و در مقابل عده‌ی کثیری از اقشار کم درآمد در اسرع وقت درآمد خود را پرداخت کنند.

وی در ادامه بیان کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه و سایر قوانین مالیاتی نیز در کشور باید اصلاح شود تا قشر آسیب‌پذیر و و طبقه متوسط بتوانند از خدمات ناشی از وصول این درآمد‌های مالیاتی منتفع شوند و این قوانین مالیاتی به آنها فشاری وارد نکند.

هاشمی‌نیا افزود: یکی از مهمترین نتایج این اخذ مالیات عادلانه این بود که درآمد‌های مالیاتی افزایش پیدا کرد و نحوه هزینه کرد این درآمد‌ها نیز اصلاح شد و در این خصوص شفاف‌سازی‌هایی برای مردم انجام پذیرفت تا به این وسیله مردم بدانند که مالیات پرداختی آنها صرف چه اموری می‌شود.

این نماینده مجلس دوازدهم توضیحج داد: دولت سیزدهم هم برای آگاهی بخشی به مردم و هم برای نظم دهی به نحوه هزینه کرد درآمد‌های مالیاتی در برخی محل‌های خاص اقدام به هزینه کرد این درآمد‌های مالیاتی کرد مثل هزینه کرد برای درمان بیماران خاص و یا گروه‌های آسیب پذیر، به عنوان مثال درمان رایگان بیماران تالاسمی و درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال از محل همین درآمد‌های مالیاتی بود. 

هاشمی‌نیا توضیح داد: ضروری بود که این اصلاحات مالیاتی انجام شود و افرادی که در سطح مالی بالایی قرار دارند شناسایی شوند و مالیات را پرداخت کنند تا از محل این درآمد‌های مالیاتی برای مردم ضعیف جامعه هزینه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده