تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۴۶۹۷

قیمت‌های "متعارف" بلیت هواپیما تا پایان هفته اعلام می‌شود

‌می‌متالز - معاون وزیر راه با اشاره به کنار گذاشته شدن سازمان هواپیمایی از نرخ‌گذاری بلیت هواپیما، گفت: تا پایان هفته جاری قیمت‌های متعارف بلیت هواپیما اعلام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد محمدی‌بخش درباره آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، اظهار کرد: بر اساس ماده ۶ قانون هواپیمایی کشوری، شورای عالی هواپیمایی عالی‌ترین مرجع نرخ گذاری بود، با شرایطی که در زمان کرونا پیش آمد، حاکمیت ورود پیدا کرد تا نرخ گذاری را انجام دهد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۹ این اتفاق به مرور افتاد تا تیرماه ۱۴۰۰ که نرخ یک افزایش ۴۰ درصدی پیدا کرد. پس از استقرار دولت سیزدهم و پیگیری‌های انجم شده، آذرماه ۱۴۰۰ قیمت بلیت هواپیما ۱۵ درصد کاهش یافت.

وی با یادآوری این‌که اردیبهشت ۱۴۰۲ دولت با توجه به ۹ درصد -مالیات- ارزش افزوده سرجمع ۲۹ درصد به قیمت بلیت دی‌ماه ۱۴۰۰ اضافه کرد، گفت: با توجه به حکمی که مرجع قضایی صادر کرده در حال حاضر سازمان هواپیمایی کشوری، شورای هواپیمایی از نرخ گذاری کنار گذاشته شده‌اند و ما هم دنبال این هستیم که آن بخش حاکمیت باز گردد. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: با توجه به توافقی که ما با شرکت‌های هواپیمایی خواهیم کرد و نظارتی که روی نرخ‌ها صورت می‌گیرد، یک نرخ متعارف و با نظارت دقیق در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمدی‌بخش ابراز امیدواری کرد تا پایان هفته جاری این اتفاق بیفتد و نرخ متعارفی که مورد نظر شورای هواپیمایی و مورد تایید شرکت‌های هواپیمایی باشد تعریف شود تا مردم دچار سردرگمی نباشد و با یک بازار آشفته‌ای روبرو نشوند.

این در حالی است که پیش از این دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره نرخ‌های جدید بلیت هواپیما گفته است: قیمت‌های جدید بلیت هواپیما (پرواز‌های داخلی) در سایت شرکت‌های هواپیمایی به تدریج در حال بارگذاری است. به مردم اعلام کرده‌ایم که اگر بالاتر از نرخ‌های اعلامی ایرلاین‌ها بلیت را خریداری کردند با شماره انجمن موارد را اعلام کنند که به آن رسیدگی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده