تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۳۶
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۴۷۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز معادل ۱۰۰ برابر قیمت برق

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق گفت: اقدام به استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز جریمه‌های سنگین معادل ۱۰۰ برابر قیمت برق در پی خواهد داشت و در صورت تکرار تخلف انشعاب جمع آوری خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به نقش ماینر‌های غیرمجاز در سنگین کردن بار شبکه برق کشور گفت: هر دستگاه ماینر معادل یک کولر گازی برق مصرف می‌کند.

وی با اشاره به مجوز اخذ شده از سازمان اموال تملیکی گفت: دستگاه‌های غیرمجاز کشف شده از این پس امحا خواهند شد و تاکنون ٨٢٢ دستگاه در خراسان رضوی و ۱۵۰۰ دستگاه در استان گلستان امحا شده اند.

مدیرعامل شرکت توانیر خطاب به کسانی که اقدام به استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز می‌کنند، خاطرنشان کرد: استفاده غیرمجاز از برق با هدف کسب سود نامشروع، جریمه‌های سنگین در پی خواهد داشت به طوری که این جریمه معادل ۱۰۰ برابر قیمت برق خواهد بود.

وی در عین حال تصریح کرد: در صورت تکرار تخلف، انشعاب آنها برای همیشه جمع آوری خواهد شد.

رجبی‌مشهدی با اشاره به قوانین تصویب شده برای استفاده قانونی از برق برای استخراج رمزارز گفت: با توجه به قوانین مصوب می‌توان با اخذ مجوز نسبت به استخراج رمز ارز اقدام کنند.

مدیرعامل توانیر یادآور شد: در عین حال در صورت مشاهده استفاده غیرمجاز برای استخراج رمزارز توسط مردم، امکان ارسال گزارش در سامانه برق من وجود دارد که در این صورت به ازای هر دستگاه یک میلیون تومان پاداش اختصاص خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده