تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۴۷۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نجم‌آبادی:

اصلاحات بودجه‌ای باید منتج به فاصله گرفتن از کسری بودجه شود

‌می‌متالز - نماینده مردم «سبزوار، جوین و جغتای» در مجلس دوازدهم با بیان اینکه محور تمامی اصلاحات بودجه‌ای باید فاصله گرفتن از کسری بودجه باشد، گفت: اگر به شکل درستی منابع و مصارف بودجه‌ای خود را تعریف کنیم قطعاً کسری بودجه نخواهیم داشت.

به گزارش می‌متالز، بهروز محبی‌نجم‌آبادی، با اشاره به مهمترین اولویت‌های کاری کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در دوره جدید کاری، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در فعالیت جدید کاری خود حتماً به اصلاح ساختار بودجه ورود خواهد کرد.

نماینده مردم «سبزوار، جوین و جغتای» در مجلس دوازدهم تاکید کرد: موضوع اصلاح ساختار بودجه سال‌هاست که از سوی مقام معظم‌رهبری مطرح شده و تاکنون هم در مجلس اقدامات خوبی در این راستا مد نظر بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از این رو مجلس یازدهم حدود ۱۲ بند تغییرات جدی در مدل تثبیت و تدوین بودجه را مد نظر قرار داد.

وی تاکید کرد: به واقع ما در زمینه اصلاح ساختار بودجه باید بر اساس مطالعات تطبیقی که با سایر کشور‌های موفق در حوزه بودجه‌ریزی داریم مسائل را پیگیری کرده و یک بودجه عملیاتی مناسبی را تعریف کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: محور تمامی اصلاحات بودجه‌ای باید فاصله گرفتن از کسری بودجه باشد. به واقع هدف این است که ما اگر به شکل درستی منابع و مصارف خود را تعریف کنیم قطعاً کسری بودجه نخواهیم داشت و این مساله به جد در کمیسیون برنامه بودجه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد