تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۴۷۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طغیانی مطرح کرد

اصلاح نظام بانکی و مالیاتی؛ اولویت‌های اصلی کمیسیون اقتصادی در دوره جدید

‌می‌متالز - نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که اصلاح نظام بانکی و مالیاتی از جمله اولویت‌های اصلی این کمیسیون در دوره جدید کاری خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، مهدی طغیانی، با اشاره به اولویت‌های اصلی کمیسیون اقتصادی در دور جدید، گفت: به واقع برخی از امور در دوره گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیمه تمام مانده و باید این موارد تعیین تکلیف شوند به عنوان مثال اصلاح نظام بانکی یکی از مواردی است که باید در کمیسیون اقتصادی مجلس دوازدهم به جد مورد پیگیری قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتماً باید پیرامون موضوع اصلاح نظام بانکی در کمیسیون اقتصادی، بر اساس رویکرد‌های جدی اعضای این کمیسیون مسائل دنبال شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دیدگاه‌های مناسب و جدی در رابطه با اصلاح نظام بانکی در کمیسیون اقتصادی وجود دارد، ادامه داد: بسیاری از نمایندگان حاضر در این کمیسیون نگاه اصلاحی به مسائل بانکی دارند و پیگیر برخی از مسائل در این بخش هستند. البته در دوره گذشته مجلس هم نگاه بر این بود که اصلاحات در زمین مسائل بانکی مد نظر قرار گیرد و البته مواردی هم لحاظ شد که باید گفت نیمه تمام ماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اصلاح نظام مالیاتی در کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: از این رو دولت لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم را به مجلس ارائه داد، اما به دلیل اینکه این لایحه اواخر مجلس یازدهم به مجلس ارجاع شد، فرصت لازم برای بررسی این مسئله صورت نگرفت، بنابراین اصلاح مالیات‌های مستقیم موضوع بسیار مهمی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای اقتصادی کشور بر اساس یک سیستم و نظام طراحی شده است، ادامه داد: به واقع بسیاری از مسائل باید به طور هماهنگ حرکت کرده و مشکلات آنها برطرف شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح مالیات‌های مستقیم باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: برخی از قطعات مرتبط با این لایحه، به مانند مالیات بر سوداگری و اصلاحات آن از شورای نگهبان به مجلس ارجاع شده که باید اصلاحات آن مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اصلاح قانون اتاق بازرگانی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:روی این موضوع کار شده و هنوز تبدیل به مصوبه نشده است البته موضوع اصلاح بازار سرمایه هم چنین سرنوشتی را پشت سر گذاشت که باید آن هم مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت بررسی لایحه مدیریت بدهی‌های دولت در مجلس تاکید کرد: در زمینه لایحه مدیریت بدهی در کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم اقدامات خوبی صورت گرفت و باید در مجلس دوازدهم این اقدامات مجدداً پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد