تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۴۲۲۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طغیانی:

مسائل باقی‌مانده درباره اصلاح نظام بانکداری باید در مجلس دوازدهم بررسی شود

‌می‌متالز - مهدی طغیانی منتخب مجلس دوازدهم گفت:یکسری موارد در زمینه اصلاح نظام بانکی در مجلس یازدهم به تصویب رسید و مابقی مباحث مربوط به این موضوع باقی مانده است، البته این موارد در کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم مصوب شده و امکان دارد حتی بتوان با یک سری اصلاحات جزئی، آن موارد را مجدداً در دستور کار صحن علنی مجلس دوازدهم قرار داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی طغیانی، با اشاره اولویت‌های اقتصادی مجلس دوازدهم گفت: به واقع در مجلس یازدهم یک سری اقدامات اعم از اصلاح نظام بانکداری آغاز شد و باید این مسئله ادامه پیدا کند.

منتخب مردم اصفهان در مجلس دوازدهم تاکید کرد: یکسری موارد در زمینه اصلاح نظام بانکی در مجلس یازدهم به تصویب رسید و مابقی مباحث مربوط به این موضوع باقی مانده است، البته این موارد در کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم مصوب شده و امکان دارد حتی بتوان با یک سری اصلاحات جزئی، آن موارد را مجدداً در دستور کار صحن علنی مجلس دوازدهم قرار داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت بانکی ما دچار مشکل است تاکید کرد: به واقع بانک‌ها در تامین مالی اقتصاد نقش تعیین کننده‌ای دارند لذا باید اصلاحات در این بخش به جد مورد پیگیری قرار گیرد.

طغیانی در ادامه با اشاره به اصلاح نظام مالیاتی در مجلس دوازدهم تصریح کرد: این موضوع هم به لحاظ موارد داده‌ای و هم به لحاظ تامین منابع مورد نیاز دولت، باید مورد اصلاح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه منابع مالیاتی، ۸ درصد از اقتصاد جی. دی. پی ما را تامین می‌کند، تاکید کرد: این در حالیست که میانگین این رقم در دنیا ۲۴ درصد است، بنابراین منابع مالیاتی ما ناکافیست و اگر این عدد در اقتصاد کشور اصلاح شود بخشی از کسری‌های بودجه برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قصد داریم در اقتصاد کشور اتفاقی رخ دهد باید به مباحث بانکی، مالیاتی و بودجه‌ای کشور توجه جدی داشته باشیم تاکید کرد: بنابراین اگر این موارد را به خوبی واکاوی کرده و راه حل‌های آن را مد نظر قرار دهیم اتفاقات مناسبی در اقتصاد کشور رخ خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد