تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۴۸۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در فروردین و اردیبهشت اتفاق افتاد؛

رشد ۲۵ درصدی پرداخت وام ازدواج

می متالز - رشد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۱۹ خرداد ماه سال جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل ۲۵.۵ درصد بوده است.

به گزارش می‌متالز، رشد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۱۹ خرداد ماه سال جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل ۲۵.۵ درصد بوده است. برهمین اساس از ابتدای سال ۱۴۰۳ حدود ۴۰ همت بابت وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شده و مبلغ مصوب برای سال جاری حدود ۲۰۰ همت است.

همچنین از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه، به ۳۲ هزار و ۳۰۶ واحد مسکونی به مبلغ ۶۶.۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. در حوزه حمایت شبکه بانکی از شرکت‌های دانش بنیان نیز امار‌ها نشان می‌دهد که در دو ماه ابتدایی سال جاری این تسهیلات به تعداد ۷۳۸ شرکت به ارزش ۱۹۳.۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰.۸ درصد رشد داشته است.

هدایت اعتبار به معنای اتصال موتور خلق پول در نظام بانکی به زنجیره تولید و بخش حقیقی اقتصاد است. در این راستا، بانک‌ها می‌توانند اعتبارات را به سوی اهداف خاصی هدایت کنند. این سیاست می‌تواند با هدف توسعه اقتصادی انجام شود، به این صورت که بخش‌هایی از اقتصاد به انتخاب سیاست‌گذار هدف‌گذاری شود و با هدایت تسهیلات به این بخش‌ها یا صنایع یا کارآفرینان، رشد در این بخش‌ها سرعت بگیرد. در همین راستا با نگاهی به آمار‌های بانک مرکزی می‌توان دریافت که کل تسهیلات پرداخت شده شبکه بانکی کشور به بخش‌های مختلف اقتصادی طی سال ۱۴۰۲ معادل ۵۶۴۶۰.۳ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به رقم دوره مشابه سال قبل به میزان ۲۴.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین از کل تسهیلات پرداختی، مبلغ ۴۶۱۲۲.۰ هزار میلیارد ریال معادل ۸۱.۷ درصد به صاحبان کسب و کار (حقوقی و غیرحقوقی) و ۱۰۳۳۸.۴ هزار میلیارد ریال معادل ۱۸.۳ درصد به مصرف‌کنندگان نهایی (خانوار) تعلق گرفته است. ضمن اینکه با توجه به مشکلات تأمین مالی بخش تولید ۶۲.۴ درصد تسهیلات به سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی اختصاص یافته که سهم صنعت در این بخش نیز ۸۲ درصد است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد