تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۴۸۹۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

مدل جدید آستون مارتین با سلیقه قهرمان تیم فرمول یک

‌می‌متالز - آستون مارتین یک مدل جدید رونمایی کرده که با سلیقه فرناندو آلونسو، راننده تیم فرمول یک این شرکت، ساخته شده است.

به گزارش می‌متالز، نام این مدل والیانت است و براساس خودرویی ساخته شده که خودروساز انگلیسی سال گذشته به مناسبت صد و دهمین سالگرد تاسیسش به بازار عرضه کرد. والیانت قرار است به‌زودی در «فستیوال سرعت گوود وود» در انگلستان نمایش داده شود و آستون مارتین می‌گوید ۳۸ دستگاه از آن در بخش خودرو‌های سفارشی‌اش تولید خواهد کرد. والیانت براساس مدل والور کارخانه ساخته شده که آن هم یک مدل سفارشی با تولید محدود است و ۱۱۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، فرناندو آلونسو از آستون مارتین خواست تا یک مدل والور را سفارشی برای او بسازد و همین ایده ساخت والیانت را به مدیران کارخانه داد. موتور والیانت دوازده سیلندر با قدرت ۷۴۵ اسب بخار است. مهندسان آستون مارتین وزن خودرو را تا حد امکان کاهش داده‌اند تا خودرو در پیست چابک‌تر باشد. ۳۸دستگاه از آستون مارتین والیانت ساخته خواهد شد. بخش‌هایی از بدنه با فیبرکربن و پرینتر سه‌بعدی ساخته شده است. جنس چرخ‌ها از منیزیم است و طرحش اقتباسی ازچرخ خودرویی است که آستون مارتین در دهه هفتاد میلادی با آن در مسابقات شرکت می‌کرد. یک بال ثابت هم به عقب خودرو اضافه شده است. آستون مارتین می‌گوید والیانت را برای پیست آماده کرده، اما رانندگی با آن در شهر هم قانونی است. قیمت خودرو به طور رسمی اعلام نشده، اما رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند حدود دومیلیون پوند (دو‌میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد