تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۴۸۹۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قوی‌ترین خودروی تاریخ بنتلی رونمایی شد

‌می‌متالز - بنتلی نسل جدیدی از مدل اسپرت کنتینانتال را رونمایی کرده و می‌گوید این قوی‌ترین خودروی سواری است که تاکنون ساخته است. کنتینانتال موتور هیبرید-الکتریکی دارد و از سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه خواهد شد. به گزارش بی‌بی‌سی، با آمدن کنتینانتال، بنتلی استفاده از موتور دوازده‌سیلندر را متوقف خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، موتور دوازده‌سیلندر از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات بنتلی از زمان تاسیس این کارخانه بوده است. بنتلی مانند دیگر خودروسازان تلاش می‌کند میزان تولید آلودگی خودرو‌هایش را کاهش دهد. اولین مدل الکتریکی بنتلی سال آینده به بازار خواهد آمد و این شرکت می‌گوید همه محصولاتش را تا سال ۲۰۳۰ کاملا الکتریکی خواهد کرد.

بنتلی با ساخت یک مدل قوی از کنتینانتال می‌خواهد به طرفدارانش اطمینان دهد که نبود موتور دوازده‌سیلندر و الکتریکی شدن بر هویت این کارخانه تاثیری نخواهد گذاشت. قدرت موتور هیبرید کنتینانتال که ترکیبی از یک موتور هشت‌سیلندر و یک موتور الکتریکی است، ۷۸۲ اسب‌بخار است. شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر در ساعت خودرو ۳.۱ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۳۵کیلومتر در ساعت است. بنتلی می‌گوید خودرو با نیروی باتری می‌تواند تا ۸۱کیلومتر حرکت کند. خودرو با یک باک پر و باتری شارژ‌شده تا ۸۵۹کیلومتر حرکت می‌کند. ظاهر خودرو تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارد. مهم‌ترین تغییر در طرح جلوپنجره و چراغ‌هاست. خودرو از شاسی نسل قبلی استفاده می‌کند. این شاسی در گروه فولکس‌واگن، مالک بنتلی ساخته شده و پورشه عضو دیگر این گروه هم از آن در مدل پانامرا استفاده کرده است.

قابلیت پارک کردن و فراخواندن خودرو با تلفن همراه از جمله امکانات تازه‌ای است که به نسل جدید اضافه شده است. این فناوری‌ها به‌ویژه برای مشتریان چینی جذاب است و بنتلی امیدوار است بتواند با آن توجه ثروتمندان در چین را جلب کند. قیمت پایه خودرو در بریتانیا ۲۳۶هزار پوند (حدود ۳۰۰هزار دلار) است. بنتلی در سه ماه اول سال جاری میلادی بیش از دوهزار و ۵۰۰دستگاه کنتینانتال فروخته که حدود یک‌سوم فروش کارخانه است. پرفروش‌ترین مدل بنتلی شاسی‌بلند بنتایگاست.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد