تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۴۴۹۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تقسیم سود ۲۷۰ ریالی در مجمع عمومی سالانه فخاس/ قدردانی سهامداران عمده از عملکرد درخشان مدیریت و کارکنان شرکت مجتمع فولاد خراسان در سالِ مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲

‌می‌متالز - مجمع عمومی سالانه شرکت مجتمع فولاد خراسان با نماد بورسی «فخاس»، با تصویب تقسیم سود ۲۷۰ ریالی به ازای هر سهم، به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی سالانه «فخاس» با دستور استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲، انتخاب اعضای هیات مدیره، اتخاذ تصمیم در خصوص تقسیم سود، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، تعیین پاداش هیات مدیره و تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره، برگزار شد.

در این نشست که با حضور اکثریت ۹۶.۸ درصد از سهامداران حقوقی و حقیقی شرکت، ساعت ۰۹:۰۰ صبح پنج‌شنبه، ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ در مشهد برگزار شد، طهمورث جوان‌بخت، مدیرعامل، نمایندگان سهامداران حقوقی عمده شرکت (از جمله نمایندگان «صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر» و شرکت «سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات») از کادر مدیریتی و کارکنان فولاد خراسان برای عملکرد درخشان سال گذشته، از جمله تحقق بالاترین رشد تولید در میان شرکت‌های فولادساز، بالاترین رشد فروش و شکستن رکورد‌های تولید به نحو چشم‌گیر در سال ۱۴۰۲ قدردانی کردند.

مدیرعامل شرکت با اشاره به رشد تناژ فروش محصولات فولاد خراسان و رشد فروش این شرکت که رتبه اول را در میان فولادسازان کشور در سال گذشته رقم زد، افزود: علی‌رغم وضعیت بازار، رشد قیمت انرژی به ویژه رشد دو برابری قیمت برق و شرایط رقبا، رشد ۱۴۴ درصدی سود خالص، نتیجه‌ی مدیریت مناسب در حوزه تامین، فروش به‌هنگام، بهره‌وری تولید و انگیزه منابع انسانی در «شرکت مجتمع فولاد خراسان» است.

جوان‌بخت مهم‌ترین برنامه توسعه‌ای این شرکت را تکمیل پروژه کارخانه کنسانتره در خواف دانست و افزود: با تغییری که در اجرای پروژه و تامین مالی آن ایجاد کردیم، علی‌رغم چنین سال توقف پیشرفت فیزیکی پروژه سنگان در محدوده ۲۰ درصدی، از آبان سال ۱۴۰۲ تا کنون به پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۴۰درصد رسیده‌ایم و عزم ما بر اتمام پروژه‌ور تست گرم این کارخانه تا پایان سال جاری است. 

اعضای مجمع عمومی «فخاس» در این جلسه پس از تایید گزارش صورت‌های مالی، به تقسیم ۲۷۰ ریال سود به ازای هر سهم رای مثبت دادند، که توزیع آن میان سهامداران حقیقی و سهامداران حقوقی زیر ۱ درصد از تاریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ از تصویب مجمع عمومی گذشت. 

با تصمیم اعضای مجمع عمومی، موسسه حسابرسی «هدف نوین نگر» به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و موسسه «ایران مشهود» به عنوان بازرس علی‌البدل شرکت تعیین شدند.

انتخاب روزنامه «دنیای اقتصاد» برای انتشار آگهی‌های رسمی فولاد خراسان به عنوان روزنامه کثیرالانتشار از دیگر مصوبات مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت بود.

عناوین برگزیده