تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۵۰۰۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

اتحادیه اروپا تعرفه خودرو‌های برقی چین را از امروز اعمال کرد

‌می‌متالز - اتحادیه اروپا به منظور مهار سیل خودرو‌های برقی ارزان قیمت چین و محافظت از تولیدکنندگان خود، از امروز (۵ ژوئیه)، افزایش شدید تعرفه این خودرو‌ها را اعمال کرد.

به گزارش می‌متالز، اتحادیه اروپا به منظور مهار سیل خودرو‌های برقی ارزان قیمت چین و محافظت از تولیدکنندگان خود، از امروز (۵ ژوئیه)، افزایش شدید تعرفه این خودرو‌ها را اعمال کرد.

طبق بیانیه مطبوعاتی کمیسیون اروپا که روز پنجشنبه منتشر شد، تعرفه‌های اضافی موقت به میزان تا ۳۸ درصد از ۵ ژوئیه برای حداکثر مدت چهار ماه اعمال خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی BYD مشمول تعرفه ۱۷.۴ درصدی خواهد بود، در حالی که جیلی که مالک برند ولوو سوئد است، با تعرفه ۱۹.۹ درصدی مواجه است.

سایر خودروسازانی که با تحقیقات اتحادیه اروپا درباره یارانه دولت چین به این خودروساز‌ها همکاری کردند با میانگین عوارض ۲۰.۸ درصد مواجه خواهند شد. در این اطلاعیه آمده است که عوارض سایر شرکت‌های غیرهمکار ۳۷.۶ درصد خواهد بود.

این اقدامات علاوه بر تعرفه ۱۰ درصدی فعلی است که بر تمام خودرو‌های الکتریکی وارداتی از چین اعمال می‌شود.

این تصمیم نه ماه پس از آن اتخاذ می‌شود که اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، تحقیقاتی را درباره سیل خودرو‌های ارزان قیمت چینی که وارد این بلوک شده‌اند، اعلام کرد.

بر اساس این تحقیقات، کمیسیون اروپا به این نتیجه رسید که خودرو‌های کاملاً برقی چین از "یارانه ناعادلانه" سود می‌برند، که باعث ایجاد "تهدید آسیب اقتصادی" برای خودروسازان اتحادیه اروپا می‌شود.

تصمیم قطعی و نهایی در مورد این تعرفه‌ها قرار است تا ماه نوامبر اعلام شود و در عین حال مذاکرات بین بروکسل و پکن برای حل این موضوع ادامه خواهد یافت.

اتحادیه اروپا بزرگترین بازار خارج از کشور برای سازندگان چینی خودرو‌های برقی محسوب می‌شود.

خودروسازان چینی در سال‌های اخیر به طور فعال به بازار‌های خارجی نفوذ کرده‌اند و دائماً در حال کاهش فاصله خود با رقبای غربی، به ویژه در زمینه خودرو‌های الکتریکی هستند.

این اقدام اتحادیه اروپا پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده در ماه می‌تعرفه واردات خودرو‌های برقی چین را از ۲۵ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده