تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۴۵۰۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس دوازدهم مطرح کرد:

پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد، اولویت مهم رئیس دولت جدید باشد

‌می‌متالز - علیرضا زندیان، نماینده مجلس دوازدهم بیان کرد: پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد و پرهیز از تصمیمات خلق‌الساعه، در اولویت برنامه‌های رئیس دولت چهاردهم باشد.

به گزارش می‌متالز، «علیرضا زندیان» با بیان اینکه پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد یکی از مهم‌ترین انتظارات فعالان بازار سرمایه در دولت چهاردهم است، گفت: زمانی که اقتصاد پیش‌بینی‌پذیر باشد و در چارچوب برنامه توسعه حرکت کند، سرمایه‌گذار و تولیدکننده با اطمینان خاطر نسبت به فعالیت در حوزه کاری خود اقدام کرده و چشم‌انداز بلندمدتی برای سرمایه‌گذاری خواهد داشت.

این نماینده مجلس توضیح داد: زمانی که اقتصاد پیش‌بینی‌پذیر نباشد فعال اقتصادی نمی‌تواند دورنمای روشنی از وضعیت کاری خود داشته باشد؛ در واقع توسعه تولید و رونق اقتصادی وابسته به پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد است.

زندیان با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی اقتصادی و دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصاد نیازمند شفافیت و پیش‌بینی شرایط آینده است، اظهار داشت: موفقیت بخش‌ها و حوزه‌های مختلف به ویژه بازار سرمایه نیازمند برخی زیرساخت‌های بنیادی است. بنابراین، دولت چهاردهم برای تحقق این هدف می‌بایست پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد و حرکت به سمت واقعیت‌ها به دور از تصمیمات خلق‌الساعه، را در اولویت کاری خود قرار دهد.

موتور خلق نقدینگی و تورم

نماینده مردم بیجار با اشاره به اینکه با تصویب برنامه هفتم توسعه، انتظار می‌رود دولت بر اساس چارچوب برنامه و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه حرکت کند، گفت: به طور کلی برخی مباحث، چون قیمت‌گذاری دستوری، تغییر ناگهانی نرخ‌ها، فاصله دلار نیمایی و بازار آزاد باعث شده شرکت‌های تولیدی با مسائل و مشکلات زیادی مواجه شوند؛ لذا برای دستیابی به توسعه تولید و رونق اقتصادی باید به سمت پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد حرکت کنیم.

زندیان در ادامه اظهار داشت: قانون اصلاح ساختار بانک مرکزی که در کمیسیون اقتصادی تصویب و تایید شد، نه تنها باعث می‌شود موتور خلق نقدینگی و تورم در کشور مهار شود بلکه از افزایش نرخ بهره نیز جلوگیری خواهد کرد.

حرکت به سمت صادرات

این نماینده مجلس دوازدهم تصریح کرد: در دولت چهاردهم، ارز ترجیحی باید به نفع تولیدکنندگان و کالا‌های اساسی باشد.

وی با تاکید بر این که اقتصاد باید صادرات محور باشد، بیان کرد: در حوزه اقتصاد باید گام بلندی برداریم. امروز لازم است بهره‌وری منابع در همه حوزه‌ها افزایش یافته و طبق برنامه توسعه، اقدامات بنیادی در حوزه تولید صورت گیرد.

زندیان با اشاره به این که اقتصاد نیازمند تقویت نظارت و کنترل‌ها در قالب برنامه توسعه است، خاطرنشان کرد: دولت چهاردهم باید از توانمندی متخصصان بازار سرمایه به خصوص در حوزه صنعت پتروشیمی بهره بگیرد.

نماینده مردم بیجار در پایان، حمایت از بخش تولید و صنعت و بازار سرمایه را نیازمند حمایت بیشتر دولتمردان خواند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده