تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۴۹۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

رمقی برای فعالان اقتصادی باقی نمانده است

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی ایران در مراسم روز ملی صنعت و معدن که روز دهم تیرماه ۱۴۰۳ در تهران، سالن اجلاس سران برگزار شد، عنوان کرد: بسیار علاقمند هستم با وجود پیشرفت‌ها و توسعه‌های نوین، افتتاح پروژه‌های بزرگ، توسعه صادرات، ایران در بازار‌های جهانی مطرح شود.

به گزارش می‌متالز، «صمد حسن‌زاده» اظهار کرد: متاسفانه چندین سال است که اقتصاد کشور، تولید و توسعه صادرات با مشکلات بسیار بزرگی رو‌به‌رو شده است. نبود ارتباطات بین‌المللی، نداشتن زیرساخت‌های صنعت و تولید از جمله برق، آب و انرژی، نداشتن یک ناوگان حمل‌ونقل مناسب جاده‌ای و ریلی، عدم همکاری نظام پولی و بانکی با فعالان اقتصادی، تورم بالای ۴۰ درصد، نرخ بهره‌های بانکی با رقم ۳۶ درصد و ... مجالی برای فعالان اقتصادی، تولید و توسعه باقی نگذاشته است.

وی در ادامه افزود: واقعیت آنکه هیچ برنامه مشخصی در افق چشم‌انداز توسعه اقتصادی دیده نمی‌شود؛ کشوری که بزرگ‌ترین ذخایر منابع طبیعی و ملی را در اختیار دارد؛ ملتی که سابقه تمدن بسیار غنی با وجود افراد بزرگ علمی و دانشگاهی و فرهیختگان اقتصادی است که دنیا به رایگان از تجربه‌های آنها استفاده می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: رفاه و مشکلات معیشتی شرایط سختی را ایجاد کرده که در شان ملت ایران نیست.

حسن‌‌زاده در پایان یادآور شد: اتاق بازرگانی ایران برای برگزاری روز صنعت و معدن چندین سال پیشنهاد می‌داد که تجلیل از صنعت‌گران که با لوح و تقدیرنامه انجام می‌شد، همراه با بسته حمایتی باشد که امسال این موضوع اتفاق افتاد.

پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

رمقی برای فعالان اقتصادی باقی نمانده است

رمقی برای فعالان اقتصادی باقی نمانده است

عناوین برگزیده