تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۴۸۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان سمنان خبر داد؛

برداشت ۳۵ نوع ماده معدنی از معادن استان سمنان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان سمنان از بهره‌برداری از ۳۵ نوع ماده معدنی در این استان خبر داد و گفت: از بیش از ۷۰ ماده معدنی ۴۲ نوع آن در طبیعت این استان وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، «یادگار احمدی» مدیرکل صمت استان سمنان، مناسبت دهه تولید و تجارت، اظهار کرد: استان سمنان در بسیاری از مواد معدنی حائز رتبه‌های اول و دوم در کشور است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان با توجه به توسعه‌های صنعتی انجام گرفته، نیازمند افزایش بهره‌وری در صنایع هستیم، ادامه داد: در استان صنعتی و معدنی سمنان با توجه به توسعه‌های صنعتی انجام شده باید به دنبال افزایش تولید و ظرفیت در صنایع باشیم و صنایع موجود را بهره‌ور کنیم.

مدیرکل صمت استان سمنان تصریح کرد: استان سمنان پائین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد و مشکل بیکاری با وجود صنایع در استان حل شده است و صنایع استان به دنبال دانش‌بنیان شدن و همکاری با دانشگاهیان و تحصیل کردگان هستند.

وی با اشاره به کمبود آب در استان خاطرنشان کرد: خداوند منابع بسیار غنی دیگری را در استان قرار داده که از آنها می‌توان رزق و روزی مردم را تامین کرد.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوب استان سمنان اظهار کرد: از ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور، ۴۲ نوع آن در این استان موجود می‌باشد و برای ۳۵ نوع آن پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

وی در ادامه افزود: در سه سال گذشته فعالیت دولت سیزدهم تلاش کردیم در معادن استان بهره‌وری را افزایش دهیم و با راه اندازی واحد‌های فرآوری مواد معدنی و تولید محصولات صنعتی و معدنی صادراتی از خام‌فروشی معادن جلوگیری کردیم.

مدیرکل صمت استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های صنفی و تجاری صورت گرفته در استان تصریح کرد: در بخش تامین و توزیع کالا‌های اساسی در استان مشکل و کمبودی نداریم و استان سمنان تامین‌کننده بسیاری از کالا‌های اساسی مورد نیاز در کشور نیز هست.

وی در پایان، دهه تولید و تجارت، روز اصناف و روز ملی صنعت و معدن را به همه صنعتگران، معدنکاران، بازرگانان و تجار، اصناف و همه تلاشگران عرصه تولید و تجارت استان تبریک گفت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد