تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۱
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۴۷۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس خانه معدن ایران عنوان کرد:

سهم ۴ درصدی معدن از خاک ایران

‌می‌متالز - رئیس خانه معدن ایران در مراسم روز ملی صنعت و معدن که روز دهم تیرماه ۱۴۰۳ در سالن اجلاس سران برگزار شد، عنوان کرد: ایران دارای مزیت‌های بسیاری است. چند کشور در دنیا وجود دارد که دارای مزیت‌های معدنی بسیاری هستند که از جمله می‌توان به آمریکا، روسیه و ایران اشاره کرد.

به گزارش می‌متالز، «محمد‌رضا بهرامن» در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات روز، تنها ۴ درصد از سرزمین کشور در اختیار بخش معدن قرار گرفته است که طی ۶۸ سال گذشته در این بخش حدود ۵۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام گرفته است.

وی ادامه داد: معادن در تمام دنیا از جمله کشور‌های استرالیا، روسیه و ... در اختیار حاکمیت قرار دارد. اگر ما از این ذخایر خدادادی استفاده نکنیم، به جامعه خیانت کرده‌ایم. چرا اجازه نداده‌ایم که معدن رشد واقعی داشته باشد. اصل ۴۴ و ۴۵ قانون اساسی به صراحت نقش متولی را مشخص و عنوان کرده که باید متولی این بخش را اداره کند؛ البته این اصل درستی است، اما آیا متولی می‌تواند به تمام مسائل و مشکلات این بخش رسیدگی کند، بدون شک نمی‌تواند. عوامل بازدارنده، در حقیقت چوب لای چرخ متولی معدن بر اساس اصل ۴۴ می‌گذارند. باید از قانون در راستای بهره‌برداری از ثروت خدادادی بهره بگیریم.

رئیس خانه معدن ایران تاکید کرد: ما باید مزیت‌های کشور را شناسایی کنیم که بخشی از آن شناسایی شده که تاکید مقام معظم رهبری بر این حوزه است.

بهرامن ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه رشد ۱۳ درصدی برای بخش معدن در نظر گرفته شده که ما باید به امید ایران آباد، برای این امر زیرساخت‌ها را آماده کنیم.

سهم ۴ درصدی معدن از خاک ایران

سهم ۴ درصدی معدن از خاک ایران

گزارش از پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

عناوین برگزیده