تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۵۰۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قادری مطرح کرد

بیمه سهام و جلوگیری از عدم شفافیت ابزار‌های لازم برای تقویت بازار سرمایه

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیمه سهام و جلوگیری از عدم شفافیت را ابزار‌های لازم برای تقویت بازار سرمایه دانست.

به گزارش می‌متالز، جعفر قادری درباره راهکار‌های بهبود بازار سرمایه، گفت: بیمه سهم به ویژه برای سهامداران خرد که سهام قابل توجهی ندارند، اما بخش زیادی از سرمایه خود را در این بازار سرمایه‌گذاری کردند یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها است که می‌تواند مردم را به سرمایه‌گذاری بیشتر در این بازار تشویق کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر باید به جای اینکه مردم سهام خاصی خریداری کنند در صندوق‌های سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری کنند، زیرا این صندوق‌ها سبد متنوعی از سهام دارند و توسط افراد تخصصی اداره می‌شوند و این افراد بهتر می‌دانند که باید چه زمانی سهام خریداری و چه زمانی این سهام را به فروش رسانند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اضافه کرد: مردم اشراف کافی به بازار سرمایه و سهام ندارند و نوسانات که رخ می‌دهد، موجب ضرر‌های هنگفت به سهامداران خرد می‌شود

وی تصریح کرد: برخی افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی با رشد بادکنکی سهام و نوسان‌گیری سود‌های کلانی به دست می‌آورند این در حالی است که مردم عادی در این شرایط دچار ضرر می‌شوند بنابراین باید از سوء‌استفاده‌ها و عدم شفافیت در اطلاع‌رسانی جلوگیری شود.

قادری افزود: متاسفانه عده‌ای با قرارداد‌های صوری ارزش سهام برخی واحد‌های تولیدی را اصطلاحا بادکنکی زیاد می‌کنند و موجب می‌شوند که مردم به این سمت کشیده شوند و یکباره از این بازار خارج می‌شوند و مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد می‌کنند که نباید اجازه این اقدامات داده شود و بورس باید به صورت فعال وارد و جلوی عدم شفافیت‌ها بگیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده