تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۵۱۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:

شرکت‌های پروژه محور، بهترین مسیر برای جهش تولید/ جذب سرمایه در دولت چهاردهم تسهیل شود

‌می‌متالز - محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه از جمله شرکت‌های پروژه محور را بهترین مسیر برای جهش تولید ذکر کرد و بیان داشت: دولت چهاردهم می‌بایست با حمایت از سهامداران، راه را برای جذب سرمایه‌ها و هدایت آن به سمت رشد و رونق تولید هموارتر کند.

به گزارش می‌متالز، «محمدرضا رضایی کوچی» با اشاره به اولویت‌های بورسی دولت چهاردهم گفت: با توجه به اینکه منابع مالی دولت جوابگوی اجرای پروژه‌های کلان نیست، می‌بایست از ظرفیت‌های بخش خصوصی و همچنین بازار سرمایه بیش از پیش بهره‌مند شد.

استفاده از ظرفیت شرکت‌های پروژه محور

وی با تاکید بر اینکه لازمه استفاده از توان و ظرفیت بازار سرمایه و بخش خصوصی برای تامین منابع مالی پروژه‌های بزرگ و زیرساخت‌های اصلی کشور، اعتمادسازی است، افزود: دولت چهاردهم موظف است با ایجاد فضای امن برای سرمایه‌های مردم، اعتمادسازی کرده تا مردم با خیال راحت بتوانند سرمایه‌های خود را در راستای تکمیل طرح‌های توسعه‌ای و پروژه‌های بزرگ به کار گیرند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس، استفاده از ظرفیت‌های گسترده بازار سرمایه از جمله شرکت‌های پروژه محور را بهترین مسیر برای جهش تولید ذکر کرد.

توسعه اقتصاد مردم محور

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که بازار سرمایه، به عنوان یک زیرساخت می‌تواند به تحقق تولید رقابت‌پذیر از طریق مشارکت آحاد جامعه و در کنار افزایش شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی کمک بسیاری کند، تصریح کرد: بازار سرمایه نیاز به اعتمادسازی قوی دارد و لازمه آن استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای اجرای پروژه‌های بزرگ و زیرساخت‌های اصلی است.

وی با اشاره به این که نگاه دولت چهاردهم باید اقتصاد مردم محور بوده و از ظرفیت‌های بخش خصوصی و بازار سرمایه به بهترین شکل استفاده کند، گفت: با توجه به این که مجلس از گذشته تاکنون حمایت‌های قابل توجهی از بازار سرمایه داشته و رسیدگی به مسائل و مشکلات آن را در راس همه امور خود قرار داده، اما بهتر است با اقتصاد مردم محوری و حمایت از سهامداران و سرمایه‌گذاران، مسیر را برای جذب سرمایه‌ها و هدایت آن به سمت رشد و رونق تولید هموارتر کرد.

مشوق‌های انگیزشی برای ورود سرمایه‌گذاران

رضایی کوچی، ادامه داد: با توجه به این که بازار سرمایه در تأمین مالی و انتقال سرمایه‌های مازاد مردم به سمت بخش تولید نقش بسزایی دارد، انتظار می‌رود در صورت فراهم کردن بستر‌های لازم و مناسبی، چون ایجاد مشوق‌های انگیزشی برای ورود سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها به بورس، معافیت‌های مالیاتی، استفاده درست و مدیریت شده از ابزار‌های مالی جدید برای عمق‌بخشی در بازار سرمایه، شاهد رشد و شکوفایی بازار در سال باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان افزود: امید می‌رود در دولت چهاردهم اعتقاد و اعتماد به بازار بیش از پیش افزایش یافته و بهره‌مندی از این بازار به منظور تامین مالی پروژه‌ها با جدیت پیگیری شده و همچنین با رونق بازار شاهد کاهش حضور مردم در بازار‌های کاذبی، چون زمین، طلا، دلار و فضا‌های غیرواقعی دیگر باشیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده