تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۴۵۱۳۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

۱۱ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی مس سونگون به آذربایجان شرقی پرداخت شد

۱۱ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی مس سونگون به آذربایجان شرقی پرداخت شد
‌می‌متالز - سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در یک سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد ریال از درآمد‌های مالیاتی مس سونگون به خزانه استان واریز شده است.

به گزارش می‌متالز، «تراب محمدی» در بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان به مناسبت روز مالیات (۱۶ تیر) افزود: نیمی از این رقم به شهرداری‌های استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات برای مدیریت جامعه در همه کشور‌ها موضوعی نهادینه شده است، اظهار کرد: تحریم دشمنان باعث شد که این رویه در کشور ما نیز خوب پیش رود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: هرچند فروش نفت کشور به خوبی انجام می‌شود، اما صیانت از ذخایر نفتی برای آیندگان و بهره گیری از درآمد‌های مالیاتی برای اداره جامعه گریزناپذیر است.

محمدی، با تاکید بر اینکه مالیات نقش اساسی در اقتصاد دارد و بار اصلی درآمد و هزینه کشور بر دوش وزارت امور اقتصاد و دارایی است، ادامه داد: فرهنگ سازی مالیاتی در جامعه به عنوان بستر توزیع عادلانه ثروت ضروری است.

وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در راستای کشف فرار‌های مالیاتی در استان، بر لزوم تداوم این مسیر با جدیت بیشتر تاکید کرد.

درآمد‌های عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ نیز رقم مصوب ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بود که ۱۷۸هزار میلیارد ریال معادل ۱۱۹.۲۳ درصد وصول شد.

مجتمع مس سونگون بزرگترین مجموعه معدنی شمال غرب کشور است که در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۲۵ کیلومتری ورزقان و در همسایگی جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.

این معدن بزرگ‌ترین معدن مس کشور و خاورمیانه است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده