تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۵۲۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیت‌کوین باز هم سقوط کرد

بیت‌کوین باز هم سقوط کرد
‌می‌متالز - بیت‌کوین در معاملات اولیه آسیا به شدت سقوط کرد و بازگشت متوسطی که در آخر هفته مشاهده شد را معکوس کرد.

به گزارش می‌متالز، ارزش بیت‌کوین به دلیل نگرانی‌ها در مورد سیل عرضه توکن از صرافی منحل شده رمزارز مت گاکس (Mt Gox) به پایین‌ترین میزان خود در بیش از چهار ماه گذشته رسید.

در زمان نگارش این مطلب، بزرگترین ارز دیجیتال جهان طی ۲۴ ساعت با ۵.۸ درصد کاهش به ۵۴ هزار و ۶۰۱.۷ دلار در ساعت ۹ و ۲۸ دقیقه به وقت شرقی رسید و به ضعیف‌ترین سطح خود از اواخر فوریه نزدیک شد. این توکن همچنین به زیر حمایت کلیدی ۵۵هزار دلاری سقوط کرد.

بیت‌کوین در ۲ هفته گذشته در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد توزیع توکن توسط صرافی مت گاکس ضرر‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. متولیان این صرافی هفته گذشته اعلام کردند توزیع توکن‌های دزدیده شده در جریان هک سال ۲۰۱۴ را از طریق صرافی‌های زیادی بین طلبکاران آغاز کرده‌اند، اگرچه آنان مشخص نکردند که چه تعداد توکن بازگردانده شده است.

کیف پول‌های مرتبط با صرافی در اوایل سال جاری حدود ۹ میلیارد دلار بیت‌کوین را جمع‌آوری کردند. مت گاکس، نقطه اصلی اختلاف بازار‌های کریپتو بوده است، زیرا معامله‌گران حدس می‌زدند با توجه به افزایش شدید قیمت بیت‌کوین در دهه گذشته، گیرندگان توکن احتمالا آن را در بازار آزاد بفروشند و عرضه توکن را افزایش دهند. ترس از چنین سناریویی باعث دامپینگ گسترده این توکن شد، به‌طوری‌که چندین کیف پول نهنگ بیت‌کوین نیز آنلاین شدند و دارایی‌های خود را برای فروش آماده کردند.

کریپتو گزارش کرد، فروش بیت‌کوین به بازار ارز‌های دیجیتال گسترده‌تر سرایت کرد و اتر توکن شماره ۲ جهان نیز با ۷.۳ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح ۲ ماهه خود رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۰۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۵.۰۵ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۹۲ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۱۴ میلیارد دلار است که ۱۸.۲۳ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۸ میلیارد دلار است که ۷.۱۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۹.۳۳ میلیارد دلار است که ۹۲.۵۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده