تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۸۰۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در بازار رمزارزها؛

بیت‌کوین دچار سقوط چشمگیری شد

بیت‌کوین دچار سقوط چشمگیری شد
‌می‌متالز - ارزش بیت‌کوین روز دوشنبه دچار سقوط چشمگیری شد و برای اولین بار از ماه فوریه به زیر مرز ۵۰هزار دلار رسبد.

به گزارش می‌متالز، ارزش بیت‌کوین روز دوشنبه دچار سقوط چشمگیری شد و برای اولین بار از ماه فوریه به زیر مرز ۵۰هزار دلار رسبد. با فرار سرمایه‌گذاران از دارایی‌های پرخطرتر در میان ترس‌های فزاینده از رکود اقتصاد جهانی، بازار ارز‌های دیجیتال به‌طور کلی دچار رکود شد.

ارزش این ارز دیجیتال بیش از ۱۴ درصد کاهش یافت و بدترین عملکرد روزانه خود از ژوئن سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند. دارایی کریپتو با ۱۷ درصد کاهش به ۲۲۵۹.۳۵ دلار رسید و ضرر سه روزه خود را به ۲۴ درصد رساند و سود سال ۲۰۲۴ خود را از بین برد.

سهام رمزارز‌ها یکی از سخت‌ترین آسیب‌ها در معاملات قبل از بازار را تحمل کردند، زیرا کوین‌بیس ۱۸ درصد و مایکرواستراتژی نزدیک به ۲۲ درصد سقوط کرد. سهام معدنی نیز متحمل زیان ۲ رقمی شدند.

فروش گسترده‌تر بازار، ناشی از نگرانی در مورد رکود بالقوه ایالات‌متحده، فشار بر دارایی‌های دیجیتال را تشدید کرد. نزدک کامپوزیت وارد قلمرو اصلاح شد، در حالی که بازار سهام ژاپن بدترین روز خود را از سال ۱۹۸۷ تجربه کرد.

کریپتو گزارش کرد، همانطور که سرمایه‌گذاران به دنبال پناهگاه‌های امن‌تری بودند، بیت‌کوین و سایر ارز‌های دیجیتال به آسیب‌های جانبی در آشفتگی بازار تبدیل شدند. در حالی که برخی از تحلیلگران بر این باورند که فروش ممکن است بیش از حد باشد، چشم‌انداز فوری بازار رمزارز‌های دیجیتال نامشخص است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۱.۹۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۵.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۵.۶۶ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۷۷ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۶.۲۳ میلیارد دلار است که ۳۷.۷۴ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۰.۱۲ میلیارد دلار است که ۵.۱۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۸۳.۵۳ میلیارد دلار است که ۹۳.۵۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده