تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۴۵۳۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا:

نقد یک تولیدکننده بر واردات بی رویه ورق سرد/ اختصاص ارز برای واردات ورق سرد متوقف شود

نقد یک تولیدکننده بر واردات بی رویه ورق سرد/ اختصاص ارز برای واردات ورق سرد متوقف شود
‌می‌متالز - واردات بی رویه ورق سرد به کشور در سال گذشته که در سال جاری نیز با اختصاص ارز نیمایی همچنان ادامه دارد، موجب شده تا خریداران عمده ورق سرد تقاضای کمتری برای این محصول ارائه دهند.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا خلیقی، مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا با اشاره به آمار منتشر شده در کتاب سال فولاد ایران مبنی بر خالی ماندن حدود ۵۰ درصد از ظرفیت تولید کارخانجات ورق سرد گفت: در حال حاضر کمبود مواد اولیه و عدم امکان واردات کلاف ورق گرم به واسطه ابلاغ مقررات جدید ارزی توسط وزارت صمت و بانک مرکزی، راه اندازی پروژه توسعه نورد ۳ فولاد غرب آسیا را بی‌نتیجه گذاشته است.

وی در ادامه افزایش ۲.۵ برابری واردات ورق سرد به کشور در سال گذشته که منجر به افت ۲.۸ درصدی تولید این محصول شده است را مورد نقد قرار داد و گفت: واردات بی رویه ورق سرد به کشور در سال گذشته که در سال جاری نیز با اختصاص ارز نیمایی همچنان ادامه دارد، موجب شده تا خریداران عمده ورق سرد تقاضای کمتری برای این محصول ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است موضوع واردات بی رویه ورق در وزارت صمت ریشه یابی و مقررات آن اصلاح شود از جمله اینکه باید در قالب هدفمندسازی واردات، اختصاص ارز برای واردات ورق سرد به طور کلی منتفی شود و فقط ورق گرم مشمول دریافت ارز وارداتی گردد.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده