تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۴۵۴۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حضور یک قطعه‌ساز دیگر در بورس تهران

سهام شرکت «نور ایستا پلاستیک» روی تابلو رفت

سهام شرکت «نور ایستا پلاستیک» روی تابلو رفت
‌می‌متالز - روز گذشته تعداد ۲۰میلیون سهم از سهام شرکت نورایستاپلاستیک با نماد «خنور» در مرحله اول برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط به روش حراج عرضه اولیه شد و با ۱،۹۰۹تومان کشف قیمت شد.

به گزارش می‌متالز، در مرحله‌دوم ۳۰میلیون سهم دیگر از نماد «خنور» آماده خرید برای سایر سرمایه‌گذاران شد. حداکثر سهام قابل‌خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۷۵ سهم در نظر گرفته شد. با این عرضه اولیه، سهام یک شرکت قطعه‌ساز دیگر در بورس تهران عرضه شد. این درحالی است که در دادوستد‌های روز دوشنبه بازار سهام، نماد‌های خودرویی منفی شدند، شاخص‌کل بورس نیز روند نزولی را طی کرد.

بر این اساس نماد‌های ایران‌خودرو، سایپا، ایران‌خودرودیزل، بهمن‌دیزل، کرمان‌خودرو و سایپادیزل منفی و نماد‌های گسترش سرمایه‌گذاری باز ایران‌خودرو؟، زامیاد، گروه بهمن و پارس‌خودرو مثبت شدند.

همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی ۳۱ هزار نوبت معاملاتی یک‌میلیارد سهم به ارزش ۳۴۸ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت‌به روز یکشنبه با افت روبه‌رو بود. همچنین ارزش بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز یکشنبه نیز بالغ‌بر ۲۵۳ هزار میلیارد تومان شد.

بورس منفی شد

روز دوشنبه و در جریان معاملات بازار سهام، شاخص‌کل بورس با افت ۵.۱۳۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۲۱ هزار واحد قرار گرفت. شاخص‌کل هم‌وزن، اما با افزایش ۸۰۴واحدی در محدوده ۷۱۰هزارواحد ایستاد.

در این بازار نیز ۹.۹میلیارد ورقه سهم به ارزش بیش‌از ۶.۳هزار میلیارد تومان معامله شد. شاخص فرابورس نیز با افت ۲۸۸واحدی در محدوده ۲۳هزار واحد قرار گرفت.

در فرابورس نیز ۵.۶میلیارد ورقه اوراق بهادار به ارزش بیش‌از ۷هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. کارشناسان بازار سهام معتقدند بورس روز دوشنبه، روز پرنوسانی را سپری کرد و به‌رغم افزایش تقاضا در اوایل معاملات، خریداران نتوانستند بر فروشندگان غلبه کنند.

همین موضوع نیز منجر به افت نماد‌های بزرگ و تاثیرگذار بازار سهام شد. با وجودِ افت‌های نسبتا سنگین در نماد‌های بزرگ و صندوق‌های اهرمی، نماد‌های کوچک‌تر وضعیت به مراتب بهتری در بازار داشتند.

در همین راستا، به‌نظر می‌رسد این روند در معاملات روز امروز نیز ادامه‌دار باشد و نماد‌های کوچک معاملات روبه‌بالایی را شاهد باشند، اما با توجه به کمبود نقدینگی در بازار، نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز فعلا باید شاهد معاملات متعادل بود.

منبع: اخبار خودرو (دنیای خودرو)

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران